به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

برنامه آب و هوایی جهان در بحبوحه بحران انرژی

پایگاه خبری فولاد ایران - در حالی که جهان در مورد چگونگی اجرای گسترده ترین استراتژی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای گفتگو می کند، افزایش بی سابقه قیمت انرژی به سختی می تواند اتفاق بیفتد. ماه ها قبل از یخ زدگی زمستان، صورت حساب های برق مصرفی افزایش می یابد و غول های صنعتی را نیز تحت فشار قرار می دهد.


پیتر ویس، مشاور ارشد روابط عمومی رودپدرسن گفت: "سطح فعلی قیمت انرژی می تواند بحث ها را درباره بسته آب و هوا پیچیده تر کند و تنگنای انرژی امروز، راه حل بلندمدت کاهش وابستگی اروپا به سوخت های فسیلی را دچار چالش می کند".


در عین حال، استراتژی اتحادیه اروپا برای تسریع در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در هر بخش از حمل و نقل گرفته تا تولید و کشاورزی، تقاضا برای مجوز کربن را افزایش داده است. اتحادیه اروپا می خواهد رهبری مبارزه جهانی با تغییرات آب و هوایی را بر عهده بگیرد و الگویی برای دیگر تولیدکنندگان بزرگ مانند ایالات متحده و چین باشد. هدف اصلی آن دستیابی به تولید صفر گازهای گلخانه ای تا سال 2050 است.


به گزارش فولاد ایران، هدف "بسته سبز" که در ماه جولای رونمایی شد، این است که اقتصاد را با هدف الزام آورتر 2030 برای کاهش حداقل 55 درصد انتشار گازهای گلخانه ای نسبت به سطوح 1990 هماهنگ کند. اما برای کشورهای کم درآمد اروپا و همچنین صنایع پر مصرف انرژی این قاره، هزینه هرگونه انتقال منبع انرژی قابل توجه خواهد بود و اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار خواهد داد تا از جهش قیمت جلوگیری کند.


منبع: Bloomberg

۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۹:۵۲
تعداد بازدید : ۵۲۸
کد خبر : ۵۸,۷۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید