به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

گزارش هفته 39 سال 2021

گزارش هفته 39 سال 2021
(شماره 585)
سنگ آهن
فولاد ایران:  در هفته ای که گذشت متوسط قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص 62 درصد در چین از حدود 110 دلار هر تن سی اف آر پایان هفته قبل تا 119 دلار بالا رفت ولی تا پایان هفته کمی ریزش داشته 117 دلار هر تن سی اف آر شنیده شد. هنوز نگرانی ها در مورد روند کاهش تولید فولاد چین در سه ماه پایانی سال بر بازار سایه افکنده و به سختی می توان گفت تقاضای سنگ آهن در فصل پایانی سال 2021 امیدوار کننده باشد.

قراضه
فولاد ایران:  هفته گذشته قیمت قراضه وارداتی سنگین 1 و 2 ( 20-80 ) در ترکیه حدود 6 دلار رشد داشته به 439 دلار هر تن سی اف آر رسید. پیشنهادات تجار امریکایی تا 447 دلار هم شنیده شد.
قراضه صادراتی سنگین کلاس 2 ژاپن 15 دلار رشد داشته 433 دلار هر تن فوب ثبت شد. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز در 500 دلار هر تن سی اف آر  ثبات داشت.
 در بازار داخلی امریکا نیز قراضه خرد شده در 460 دلار هر لانگ تن بدون تغيیر ماند.

بیلت
فولاد ایران:  هفته گذشته در بازار بیلت صادراتی سی آی اس متوسط قیمت 600 دلار هر تن فوب دریای سیاه و برای سومین هفته متوالی بدون تغییر ماند.  در چین هم بیلت وارداتی 10 دلار افت داشته 705 دلار هر تن سی اف آر شد.
 در ترکیه قیمت بیلت وارداتی 610 دلار هر تن سی اف آر  بود که 5 دلار ارزان تر شد. قیمت بیلت صادراتی ترکیه نیز  از 625 دلار به 620 تا 625 دلار هر تن فوب برگشت.  
در بازار واردات جنوب شرق آسیا قیمت بیلت وارداتی از 685 تا 690 دلار  به 680 تا 690  دلار هر تن سی اف آر کاهش داشت.
همچنین هفته گذشته به گزارش متال بولتن، متوسط قیمت بیلت صادراتی ایران در 636.5 دلار هر تن فوب ثبات داشت.
بیلت در بازار ایران

بیلت

فولاد ایران:  قیمت شمش روند صعودی داشت. دلیل آن بالا رفتن نرخ ارز و خالی بودن انبار تولید کنندکان مقاطع بود.


مقاطع
فولاد ایران:  هفته گذشته قیمت میلگرد صادراتی سی آی اس 10 دلار ارزان تر شده 695 دلار هر تن فوب ثبت شد.
در چین قیمت میلگرد صادراتی در 925 دلار هر تن فوب باقی ماند. میلگرد صادراتی ترکیه نیز 10 دلار افت داشته 655دلار هر تن فوب شنیده شد.
در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز میلگرد از 735 دلار به 729 دلار هر تن سی اف آر رسید.
همچنین در بازار امریکا نیز میلگرد در 960 دلار هر شورت تن درب کارخانه باقی ماند. در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد 10 یورو افت داشته 790 یورو هر تن درب کارخانه شنیده شد.  
مقاطع در بازار ایران

میلگرد

فولاد ایران:  میلگرد با افزایش قیمت روبرو شد که ناشی از بالا رفتن قیمت ارز و خالی بودن انبار تجار و کارخانه ها بود.

تیرآهن

فولاد ایران: با خوش بینی به روند بازار، قیمت تیرآهن هم افزایش یافت.


ورق
فولاد ایران:  هفته گذشته ورق گرم صادراتی سی آی اس  از 840 تا 865 دلار به 830 تا 855 دلار هر تن فوب رسید. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین  با 14 دلار کاهش به 910 دلار  هر تن فوب رسید.
در ترکیه قیمت ورق گرم وارداتی از 880 دلار به 855 تا 880  دلار هر تن سی اف آر کاهش داشت. ورق گرم وارداتی در جنوب شرق آسیا نیز در 885 دلار  هر تن سی اف آر ثبات داشت.
در بازار داخلی اروپا ورق گرم از 1095 یورو به 1055یورو هر تن درب کارخانه رسید. در بازار امریکا نیز ورق گرم 1 دلار رشد داشته 1960 دلار هر شورت تن درب کارخانه ثبت شد.
همچنین هفته گذشته متوسط قیمت اسلب صادراتی ایران بنا بر گزارش متال بولتن از 678 تا 688 دلار به 672 تا 682 دلار هر تن فوب کاهش داشت . اسلب سی آی اس از 725 دلار به 675 دلار هر تن فوب کاهش داشت.
ورق در بازار ایران

گرم

فولاد ایران:  قیمت ورق دو میلیمتر رول در مبارکه روز شنبه 249000 ریال بود که تا روز سه شنبه به 260000 ریال رسید. مدیریت مبارکه در کنترل بازار همراه با نمایشگاه اصفهان که تجار را از دفترشان بیرون کشیده بود قیمت ورق گرم را بالا برد ولی تقاضا چندان جذاب نبود.


اکسین

فولاد ایران: روند عرضه ورق اکسین تند شده در حالیکه تقاضا تغییری نکرده است. تجار در مقابل کاهش قیمت مقاومت می کنند. قیمت بازار به خرید های سه ماه قبل رسیده به همین دلیل قیمت به کف خود رسیده است.

کاویان

فولاد ایران: ورق کاویان با هدایت کارخانه ثابت ماند ولی عرضه های اکسین روی قیمت این کالا ها اثر می گذارد.

سرد

فولاد ایران: ورق سرد با افزایش قیمت ارز و غیبت تجار با افزایش قیمت روبرو شد .

گالوانیزه

فولاد ایران: قیمت ورق گالوانیزه ثابت بود ولی افزایش قیمت بعضی ضخامت ها باعث بالا رفتن قیمت میانگین شد.


تحلیل هفته :
فولاد ایران:  چند عامل در بازار امروز تاثیر گذار است.
اول نرخ ارز که پایه قیمت صادراتی است و به نظر نمی رسد به زیر 27 هزار تومان بخواهد بیاید.
دوم تقاضا که به علت تعطیلات فعلاً متوقف شده و همین امر تولید را به هم ریخته است. در حال حاضر در بخش مقاطع اکثر کارخانه ها فاقد موجودی مواد اولیه هستند. چون امیدوار به کاهش قیمت بوده اند، از موجودی مواد اولیه پرهیز کرده اند و این امر به بالا رفتن قیمت مقاطع منتهی شد. در هفته پیش رو این کارخانه ها به دنبال تامین شمش برای انجام تعهداتشان می روند که روند قیمت را صعودی خواهد کرد. در نهایت بازار طی دو هفته به تعادل می رسد. در مورد ورق هم همین مطلب است. اربعین ابا عبداله همراه با نمایشگاه اصفهان و استانبول اکثر فعالان اقتصادی را از پشت میزشان بلند کرده در نتیجه بازار از سمت عرضه ساکت شده است. سیاست دولت در عرضه مرتب و وسیع اجازه بازی قیمت را نمی دهد بخصوص آنکه روند بازار جهانی رو به نزول است. از طرف دیگر مشکل برق در چین جدی است و این امر صادرات را تحت تاثیر قرار خواهد داد. تنها مساله ای که معادله را به هم میزند مشکل گاز است که از اول آبان با بخشنامه اداره گاز در مورد آهن اسفنجی جدی خواهد شد. با توجه به محدویت عرضه ضایعات، قطع گاز عرضه اسفنجی را به هم میزند که طبعاً بازار مواد اولیه را تحت تاثیر جدی قرار خواهد داد. هفته های پر فراز و نشیبی در پیش است ولی دولت از طریق بورس در خدمت بازار است.

بازار جهان: م. تابان شمال
بازار ایران: م. چیت ساز
پایگاه خبری فولاد ایران
۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۱۲:۴۹
تعداد بازدید : ۱,۲۳۰
کد خبر : ۵۸,۸۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید