به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش رشد اقتصادی در اقتصادهای بزرگ

پایگاه خبری فولاد ایران - به گفته صندوق بین المللی پول، بهبود اقتصاد جهانی از همه گیری کرونا ضعیف شده و خطرات در حال افزایش است. صندوق بین المللی پول روز سه شنبه پیش بینی رشد خود در سال 2021 برای ایالات متحده یک درصد کاهش داد و به 6 درصد رساند، که بزرگترین کاهش اقتصادی کشورهای G7 در آخرین چشم انداز اقتصادی جهان است. صندوق بین المللی پول دلیل این کاهش را اختلال در تامین زنجیره تامین و کاهش مصرف در سه ماهه سوم اعلام کرد.


گلدمن ساکس نیز پیش بینی رشد خود را برای اقتصاد آمریکا در سال جاری و سال آینده کاهش داد و دلیل آن را کاهش هزینه های مصرف کننده و خنثی کردن برنامه های دولت در راستای مهار معضلات کووید اعلام کرد. صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند که اقتصاد جهانی در سال 2021 تا 5.9 درصد رشد کند که 0.1 درصد کمتر از پیش بینی جولای است. چشم انداز سال 2022 بدون تغییر باقی مانده است.


به گزارش فولاد ایران، این سازمان گفت که خطرات اقتصادی افزایش یافته است. گسترش سریع دلتا و تهدید انواع مختلف آن عدم اطمینان در مورد سرعت سریع غلبه بر همه گیری را افزایش داده است. انتخاب سیاست ها دشوارتر شده و با چالش های چند بعدی کاهش اشتغال، افزایش تورم، ناامنی غذایی، سرمایه انسانی و تغییرات آب و هوایی همراه شده است.


صندوق بین المللی پول همچنین پیش بینی رشد خود در سال 2021 را برای چین، ژاپن و آلمان، کاهش داد. گفته می شود که کمبود مواد بر تولید تولید در آلمان تأثیر می گذارد، در حالی که در ژاپن اقدامات اضطراری کروناویروس که بین ماه های ژوئیه و سپتامبر اجرا شد، روند بهبود را مختل کرده است. صندوق بین المللی پول افزود انتظار می رود اقتصاد چین در سال 2021 رشد 8 درصدی داشته باشد که اندکی کمتر از پیش بینی ماه جولای است.


کشورهای در حال توسعه هنوز با بیماری همه گیر دست و پنجه نرم می کنند و صندوق بین المللی پول در مورد اشتغال در این کشورها محتاط بود. اختلالات در بخش هایی مانند گردشگری و خرده فروشی باعث شده است که بهبود بازار کار به میزان قابل توجهی از رشد اقتصادی در اکثر این کشورها بکاهد. این امر پیامدهای قابل توجهی بر سرعت بهبود در سطح جهانی دارد. در حالی که انتظار می رود تولید در اقتصادهای پیشرفته به سطح پیش بینی شده قبل از شیوع بیماری همه گیر تا سال 2022 بازگردد، انتظار می رود که تولید در اقتصادهای در حال توسعه 5.5 درصد کمتر از پیش بینی های قبل از همه گیری در سال 2024 باقی بماند، که منجر به عقب ماندگی بیشتر در بهبود استانداردهای زندگی می شود.


منبع: CNN

۲۱ مهر ۱۴۰۰ ۱۲:۲۴
تعداد بازدید : ۶۱۴
کد خبر : ۵۸,۹۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید