به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چرا نفت 80 دلاری تقاضا را از بین نمی برد؟

پایگاه خبری فولاد ایران - آستانه 80 دلار در هر بشکه نفت ممکن است محدودیتی برای قیمت آن در ماه های آینده نداشته باشد زیرا ادامه تقاضای جهانی همچنان ادامه دارد و قیمت های گاز طبیعی باعث افزایش تقاضا برای فرآورده های نفتی برای تولید برق و گرمایش می شود. اگرچه اقتصادهای در حال توسعه در جنوب و جنوب شرقی آسیا همچنان در حال اعمال محدودیت های متناوب محلی در مورد کووید هستند، اما تقاضای نفت در سطح جهانی همچنان در حال رشد است و قرار است ظرف چند ماه به سطح قبل از همه گیری برسد. بنابراین، نمی توان سال 2019 را سال اوج تقاضای نفت دانست.


به گزارش فولاد ایران، قیمت های سرسام آور گاز طبیعی و برق باعث افزایش کلی بازار انرژی می شود و قرار است تقاضای بیشتری برای محصولات نفتی در یک سوئیچ گاز به نفت، به ویژه در بخش هایی از آسیا، ایجاد شود. روز جمعه، وست تگزاس اینرمدیت، معیار ایالات متحده، برای اولین بار از سال 2014 در حالی که جهان برای تامین منابع انرژی در زمستان تلاش می کند، به بالای 80 دلار در بشکه رسید. در اوایل روز دوشنبه، نفت برنت از 84 دلار و وست تگزاس از 82 دلار عبور کرد.


بسیاری از مشاوران، تحلیلگران و شرکت های بزرگ نفتی انتظار دارد تقاضای جهانی در سراسر جهان، حتی با سرعت ناهموار در مناطق مختلف، تا سه ماهه سوم سال 2022 به سطح قبل از همه گیری برسد. به گفته وود مکنزی ، تقاضای جهانی نفت در این سه ماهه به حدود 99 میلیون بشکه در روز افزایش می یابد، در حالی که این میزان در سه ماهه سوم سال گذشته 97 میلیون بشکه بود.  


تقاضای نفت در سراسر جهان از جهش نوع دلتا تابستانی سریعتر از آنچه برخی از ناظران انتظار داشتند در حال بازیابی است. افزایش قیمت گاز طبیعی و زغال سنگ در اروپا و آسیا باعث تغییر بیشتر گاز به نفت در واحدهای تولید برق در سطح جهانی شد و تقاضا برای نفت را بیشتر افزایش داد. با ادامه بهبود تقاضا، طرف عرضه نیز فشارهای رو به افزایشی را بر قیمت نفت اعمال می کند. اوپک پلاس هفته گذشته تصمیم گرفت با وجود درخواست بیشتر از کشورهای مصرف کننده، از جمله ایالات متحده، برنامه های کاهش را بدون تغییر نگه دارد. تنگ شدن عرصه به بازارهای نفت و دیگر کالاهای انرژی، گمانه زنی در مورد اینکه قیمت نفت تا کجا می تواند بالا برود و آیا می تواند به 100 دلار در بشکه برسد را دوباره مطرح کرده است.


منبع: Oilprice

۲۱ مهر ۱۴۰۰ ۱۲:۲۵
تعداد بازدید : ۶۰۲
کد خبر : ۵۸,۹۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید