به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کابوس زنجیره تامین جهانی در حال بدتر شدن

پایگاه خبری فولاد ایران - کابوس زنجیره تامین باعث افزایش قیمت برای مصرف کنندگان و کند شدن روند بهبود اقتصاد جهانی می شود. متأسفانه، تحلیلگران مودیز هشدار می دهد که اختلالات زنجیره تامین بدتر خواهد شد. مودیز در گزارشی در روز دوشنبه نوشت: "با ادامه روند بهبود اقتصاد جهانی، آنچه بیشتر آشکار می شود، اختلالات زنجیره تامین و چگونگی مهار آن است". صندوق بین المللی پول روز سه شنبه پیش بینی خود از رشد 2021 ایالات متحده را به میزان یک درصد کاهش داد. این صندوق به اختلالات زنجیره تامین و ضعیف شدن مصرف اشاره کرد که خود تا حدی ناشی از تنگناهای زنجیره تامین مانند کمبود خودروهای جدید در میان کمبود تراشه رایانه ای است.


کنترل مرزها و محدودیت های حمل و نقل، در دسترس نبودن واکسن جهانی و تقاضای منقبض شده، باعث ایجاد طوفانی کامل شده است که در آن تولید جهانی با مشکل مواجه می شود. تحویل ها به موقع انجام نمی شود و هزینه ها و قیمت ها افزایش می یابد. مودیز هشدار می دهد که چشم انداز مثبت در آینده نزدیک وجود ندارد زیرا عوامل متعددی محدودیت های عرضه را به چالش می کشد.


این مؤسسه به تفاوت نحوه مبارزه کشورها با کووید اشاره کرد و گفت در حالی که هدف چین رسیدن به آمار صفر در مورد کووید است، ایالات متحده تمایل بیشتری برای زندگی با کووید، به عنوان یک بیماری بومی دارد. تحلیلگران می گویند "این یک چالش جدی برای هماهنگی قوانین و مقررات تجاری است".


به گزارش فولاد ایران، مودیز همچنین به فقدان تلاش جهانی هماهنگ برای اطمینان از عملکرد روان شبکه تدارکات و حمل و نقل جهانی اشاره کرد. این در حالی است که برخی دیگر به چشم انداز زنجیره تامین بسیار خوشبین تر هستند. جیمی دیمون، مدیرعامل جی پی مورگان روز دوشنبه گفت که موانع زنجیره تامین به سرعت محو می شوند. دیمون در کنفرانسی که توسط موسسه مالی بین المللی برگزار شد، گفت: "این موضوع تا سال آینده رفع خواهد شد".  


منبع: CNN

۲۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۲:۲۸
تعداد بازدید : ۵۷۵
کد خبر : ۵۹,۰۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید