به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش سهمیه واردات نفت پالایشگاه های چین

پایگاه خبری فولاد ایران - پکن سهمیه واردات نفت خام برای پالایشگاه های مستقل خود را برای بقیه سال کاهش داد. بر اساس گزارش ریترز، آخرین سهمیه واردات نفت خام برای پالایشگاه های مستقل 14.89 میلیون تن است. این میزان، سهمیه کل سال را به 177.14 میلیون تن می رساند که در مقایسه با 184.55 میلیون تن برای سال 2020 است.


این خبر برای نفت بسیار نگران کننده خواهد بود. واردات نفت خام چین در 9 ماهه نخست سال جاری 6.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال 2020 کاهش یافته و واردات ماه سپتامبر به تنهایی بیش از 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.


به گزارش فولاد ایران، پکن در تأمین منابع کافی انرژی برای زمستان در میان افزایش قیمت گاز و زغال سنگ به مشکل برخورده است. دستورات افزایش تولید زغال سنگ داخلی صادر شده است و چین در حال افزایش منابع گاز خود است. این کشور در راستای مبارزات آب و هوایی، لیست اولویت های خود را تغییر می دهد و کربن زدایی آن، امنیت انرژی را به چالش انداخته است. نخست وزیر لی کیچیانگ در بیانیه ای در اوایل این هفته گفت: "امنیت انرژی باید مقدمه ای باشد که بر اساس آن یک سیستم انرژی مدرن ساخته شود تا ظرفیت تأمین انرژی افزایش یابد".


منبع: OilPrice

۲۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۲:۲۹
تعداد بازدید : ۵۳۹
کد خبر : ۵۹,۰۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید