به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اروپا به دنبال خودکفایی در تولید باطری خودروهای برقی

پایگاه خبری فولاد ایران - خودروسازان بزرگی مانند فولکس واگن ، دایملر و استلانتیس برای تأمین سلول های باتری در اروپا با هم در رقابتند ، اما ممکن است با چالش بزرگتری مواجه شوند زیرا آنها به دنبال تولید بیشتر خودروهای برقی هستند و باید مواد اولیه کافی برای باتری های این خودروها را پیدا کنند.


در این بین عدم دستیابی به منابع کافی لیتیوم ، نیکل ، منگنز یا کبالت می تواند حرکت صنعت خودروهای برقی  را کند کرده ، این خودروها را گران تر نماید و حاشیه سود خودروسازان را تهدید کند. تاکنون اروپا نتوانسته بوده در صنعت تولید باطری های خودروهای برقی از رقبای آسیایی خود پیشی بگیرد و این استدلال را داشته که می تواند سلول های باطری را وارد کند ولی پیش بینی های جدید از افزایش فروش خودروهای برقی در دهه آتی خبر می دهد که می تواند چالشی برای سیاستگذاران باشد و خودروسازان باید به فکر تولید باطری باشند.


به گزارش فولاد ایران،  در این راستا فولکس واگن به تنهایی به دنبال راه اندازی 6 خط تولید  باتری در اروپاست ، در حالی که دایملر 4 خط تولید دیگر را با مشارکت خواهد ساخت. اگر این خطوط تولید راه اندازی شوند نیاز اروپا را تا سال 2030 می توانند تامین کنند. حدود 640 گیگاوات ساعت در دسترس خواهد بود که برای تولید متوسط سالانه 13 میلیون خودرو برقی کافی است.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان

۲۵ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۱۷
تعداد بازدید : ۵۴۷
کد خبر : ۵۹,۰۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید