به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین سکوتش را در برابر اورگراند شکست

پایگاه خبری فولاد ایران - بانک مرکزی چین سکوت خود را در قبال بحران بدهی اورگراند شکست و خطرات ناشی از بدهی های توسعه دهندگان برای سیستم مالی را "قابل کنترل" اعلام کرد و اظهار کرد بعید است این خطرات گسترش یابد. زو لان، مدیر مسئول بانک جمهوری خلق چین روز جمعه در یک نشست خبری گفت: مقامات و دولت های محلی وضعیت را بر اساس "اصول بازارگرایی و حاکمیت قانون" حل می کنند. زو، رئیس بخش بازارهای مالی، گفت که بانک مرکزی از وام دهندگان خواسته است اعتبار بخش املاک و مستغلات را "ثابت و منظم" نگه دارند.


با این حال، نگرانی ها در مورد گسترش مشکل نقدینگی اورگراند به سایر توسعه دهندگان افزایش می یابد زیرا رئیس جمهور شی جین پینگ اقدامات سختگیرانه ای را برای کنترل بازار املاک انجام می دهد. این نگرانی ها طی دو هفته گذشته پس از هشدارهای چند توسعه دهنده بزرگ املاک در مورد عدم توانایی در بازپرداخت بدهی هایشان، بیشتر شده است.


به گزارش فولاد ایران، زو در مورد اورگراند می گوید: "در سال های اخیر، این شرکت نتوانست به خوبی تجارت خود را مدیریت کند و در شرایط متغیر بازار فعالیت کند و در عوض، کورکورانه گسترش و تنوع پیدا کرد." به گفته زو، بانک مرکزی از شرکت های املاک و سهامداران آنها می خواهد تا به تعهدات بدهی خود عمل کنند. او افزود که افت اوراق قرضه دلاری توسعه دهندگان واکنش طبیعی بازار به پیش فرض هاست. زو همچنین گفت: دولت چین اصرار دارد که از دارایی ها به عنوان محرک کوتاه مدت برای اقتصاد استفاده نشود. شهرها شاهد افزایش بیش از حد قیمت املاک بوده اند، که محدودیت های وام مسکن به کاهش آن کمک کرد. سرمایه گذاری در املاک اخیراً پس از مواجه شدن برخی توسعه دهندگان با مشکلات اعتباری کاهش یافته است، اما این یک پدیده عادی در بازار است. برخی از بانک ها سیاست های کلان احتیاطی در مورد بخش املاک را اشتباه درک کرده اند".

منبع: Bloomberg

۲۶ مهر ۱۴۰۰ ۱۱:۳۲
تعداد بازدید : ۸۴۴
کد خبر : ۵۹,۰۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید