به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تأثیر منفی هرج و مرج زنجیره تأمین بر رشد جهانی

پایگاه خبری فولاد ایران - به لطف توسعه واکسیناسیون، اقتصاد جهانی به آرامی در حال خروج از همه گیری است. اما کووید یک موضوع اقتصادی بسیار مخرب را در پی خود به جا گذاشته است: اختلال در زنجیره های تامین جهانی.


شیوع سریع ویروس در سال 2020 باعث تعطیلی صنایع در سراسر جهان شد و در حالی که اکثر ما در قرنطینه بودیم، تقاضای مصرف کننده کمتر و فعالیت صنعتی کاهش یافت. با برداشته شدن محدودیت ها، تقاضا افزایش یافت و زنجیره های تأمین که در بحران بهداشت جهانی مختل شده بودند را با چالش بزرگی موجه کرد. این امر باعث ایجاد هرج و مرج برای تولیدکنندگان و توزیع کنندگان کالاهایی شده است که به دلایل مختلف، از جمله کمبود کارگر و کمبود اجزای اصلی و مواد اولیه، نمی توانند به اندازه قبل از همه گیری تولید یا عرضه کنند.


به گزارش فولاد ایران، نقاط مختلف جهان مسائل زنجیره تامین را تجربه کرده اند که به دلایل مختلف نیز تشدید شده است. به عنوان مثال، کمبود برق در چین در ماه های اخیر بر تولید تأثیر گذاشته است، در حالی که در انگلستان، برگزیت عامل بزرگی در کمبود رانندگان کامیون بوده است. ایالات متحده و آلمان نيز با کمبود کامیون مواجه اند. متأسفانه، کارشناسانی مانند مودی می گویند که مشکلات زنجیره تامین، قبل از اینکه بهتر شوند بدتر می شوند. کنترل مرزها و محدودیت های حمل و نقل، در دسترس نبودن مجوز واکسن جهانی و تقاضای منقبض شده بابت ماندن در خانه باعث ایجاد طوفانی کامل شده است که تولید جهانی را با مشکل مواجه کرده است زیرا تحویل ها به موقع انجام نمی شود و بنابراین هزینه ها و قیمت ها افزایش می یابد. در نتیجه، رشد تولید ناخالص داخلی در سراسر جهان چندان قوی نخواهد بود.


منبع: CNBC

۲۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۵:۲۴
تعداد بازدید : ۵۱۲
کد خبر : ۵۹,۰۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید