به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نوسان قیمت ورق گرم در چین- 31/ 03/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- پیش بینی می شود که بازار ورق در شانگهای تا مدتی همچنان در نوسان باشد. احتمالا قیمت ورق گرم در این کشور با نوسانی 22 دلاری در هر تن در حدود قیمت 614 دلار هر تن معامله خواهد شد.

اگر چه قیمت ورق گرم در بورس شانگهای روز شانزدهم ماه جاری کمی افزایش یافت اما حجم معاملات این محصول در بازار نقدی این کشور به دلیل عدم اطمینان تجار به روند آینده قیمت ها در بازار، پایین است.

قیمت پیشنهادی ورق گرم ضخامت 5/5 میلیمتر در شانگهای 612 دلار هر تن همراه با 17 درصد مالیات ارزش افزوده می باشد که رشدی 4 دلاری را در هر تن در مقایسه با روز جمعه تجربه کرده است. این در حالی است که کارخانه ها در گوانجو خواستار فروش همین محصول در قیمت 622 دلار هر تن همراه با مالیات ارزش افزوده هستند که نسبت به روز جمعه 6 دلار هر تن افزایش یافته است.

از آنجایی که میزان تقاضای واقعی در بازار پایین است و فقط قیمت معاملات فیوچر افزایش یافته است، احتمال افزایش قیمت ورق گرم در بازار نقدی پایین است. بسیاری از تجار با پیش بینی افت بیشتر قیمت درب کارخانه ورق گرم در آینده، سیاست انتظار را در پیش گرفته اند.

موجودی ورق گرم در شهر شانگهای یک میلیون و 650 هزار تن و در شهر گوانگ دونگ لکونگ یک میلیون و 100 هزار تن می باشد. اگر چه سطح موجودی انبارها تغییری را در مقایسه با هفته گذشته نشان نمی دهد اما با توجه به کاهش صادرات در این کشور، پیش بینی می شود که سطح موجودی کارخانه ها به زودی افزایش یابد.

با توجه به افزایش قیمت سنگ آهن و رسیدن آن به 147 دلار هر تن، کاهش تقاضا و مازاد ظرفیت فولاد در بازار، کارخانه ها نمی توانند قیمت محصولات خود را زیاد کاهش دهند.

وضعیت اقتصادی کشورها در دنیا طی نیمه دوم سال جاری مشخص نیست. بحران اقتصادی اخیر در اروپا و تعطیلات تابستانی در کشورهای غربی نیز بر اقتصاد دیگر کشورهای دنیا تاثیر گذار است.

به دنبال این امر پیش بینی می شود که قیمت فولاد طی چند ماه آینده کاهش یابد. افزایش هزینه تولید و پایین بودن تقاضا، صنعت فولاد دنیا را تحت فشار قرار داده است و بر بازار صادرات چین نیز تاثیر گذاشته است.

احتمالا افزایش قیمت ورق گرم تا مدتی در چین ضعیف است و پیش بینی می شود که قیمت این محصول در آینده نزدیک در این کشور در نوسان باشد.

۳۱ خرداد ۱۳۸۹ ۰۹:۱۲
تعداد بازدید : ۱,۰۰۹
کد خبر : ۵,۹۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید