به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تسهیل سیاست های بانکی با افزایش خطر رکود تورمی در چین

پایگاه خبری فولاد ایران - یک مقام مرکزی چین هشدار داده است که رکود تورمی ممکن است بر روند اقتصاد در سال آینده تأثیر بگذارد. این آخرین نشانه ای است که نشان می دهد دولت ممکن است به فکر انجام برخی اقدامات، از جمله اولین کاهش نرخ بهره از سال 2020، برای مقابله با کندی رشد باشد. لیو شیجین، یکی از اعضای کمیته سیاست پولی بانک جمهوری خلق چین، روز یکشنبه گفت که اگر تقاضا به همین روال باشد، دومین اقتصاد بزرگ جهان ممکن است در بقیه سال جاری و تا سال 2022 با معضل شبه رکود تورمی مقابله کند. او گفت اگر این اتفاق بیفتد، نه تنها بر سه ماهه چهارم تأثیر خواهد گذاشت، بلکه سال آینده را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. رکود تورمی در زمانی که تورم بالا است اما رشد اقتصادی کند می شود، می تواند مشکل ساز باشد، زیرا سیاست هایی که برای مهار تورم در نظر گرفته شده اند، مانند نرخ های بهره بالاتر، خطر سرکوب بیشتر رشد را دارند. در همین حال، سیاست‌هایی که برای تقویت رشد در نظر گرفته شده‌اند، خطر افزایش قیمت‌ها را بالاتر می برد.


به گزارش فولاد ایران، خطرات تهدیدکننده رشد اقتصاد چین در ماه های اخیر افزایش یافته است. همراه با افزایش تورم قیمت تولیدکننده در کارخانه های جهان، این کشور با بحران شدید انرژی و کاهش شدید رشد در املاک و مستغلات نیز دست و پنجه نرم می کند. لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین اخیراً در سمیناری در پکن گفت که اقتصاد با "فشارهای نزولی جدید" مواجه است. او شیوع اخیر کووید-19، سیل شدید، افزایش قیمت کالاها و کمبود انرژی را به عنوان نگرانی های اصلی خواند.


تحلیلگران اظهار می کنند که سیاست‌گذاران چین ممکن است کاهش نرخ بهره یا اتخاذ گام‌های دیگری را برای تسهیل سیاست‌های پولی در نظر بگیرند.


منبع: CNN

۲ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۵۶
تعداد بازدید : ۴۷۴
کد خبر : ۵۹,۴۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید