به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کووید و مداخله چین و امریکا، چالش های بازار نفت

پایگاه خبری فولاد ایران - بازار نفت از رونق به رکود رسیده است و این امر باعث تسکین خاطر رانندگان خسته از تورم آمریکایی در آستانه تعطیلات شده است. نفت خام آمریکا روز جمعه به پایین ترین حد خود در هفت هفته اخیر و به 76.10 دلار در هر بشکه رسید. این کاهش، خبر خوبی برای رانندگان آمریکایی است که از بالا بودن قیمت بنزین در هفت سال گذشته آسیب دیده اند. گفته می شود یکی از کاتالیزورهای سقوط روز جمعه در بازار، کووید است. افزایش نگرانی ها در مورد اعمال مجدد محدودیت‌های شدید بهداشتی جدید بازگشت اقتصادی را کند کرده و تقاضای انرژی را کاهش می‌دهد. لوئیز دیکسون، تحلیلگر ارشد بازار نفت، روز جمعه در یادداشتی نوشت: سیگنال های تقاضا امروز به شدت نزولی هستند. این خطر در اروپا واقعی است، به خصوص اگر حرکت اتریش به سمت قرنطینه تاثیر دومینویی در سراسر قاره داشته باشد. اگر آلمان از این روند پیروی کند، سطح قیمت زیر 80 دلار ممکن است باقی بماند.


به گزارش فولاد ایران، فراتر از ترس از قرنطینه، بازارهای نفت به دلیل احتمال همکاری ایالات متحده و چین برای مداخله در بازارهای انرژی، دچار نوسان شده است. از زمان سقوط نفت به زیر 40 دلار در هر بشکه در آوریل 2020، نفت خام آمریکا تا 125 دلار در هر بشکه افزایش یافته است، زیرا عرضه با تقاضا سازگاری نداشته است. اوپک و متحدانش به تدریج تولید خود را افزایش دادند. شرکت های نفتی ایالات متحده نیز عجله ای برای افزایش عرضه نداشتند. آزادسازی ذخایر استراتژیک از سوی دو تن از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در جهان، تأثیر بیشتری در این جریان خواهد داشت. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در جریان نشست مجازی خود در این هفته درباره اهمیت اتخاذ تدابیری برای رسیدگی به منابع انرژی جهانی گفتگو کردند.

آزادسازی هماهنگ این ذخایر توسط امریکا و چین همچنین می تواند به عنوان ابزاری برای چانه زنی برای باز کردن شیرهای اوپک پلاس پس از ماه ها امتناع از انجام این کار استفاده شود.


اما این یک راه حل بلندمدت نیست، زیرا آزاد کردن بشکه ها از ذخایر اضطراری، عدم تطابق عرضه و تقاضا را حل نمی کند و این ذخایر اضطراری مقدار محدودی نفت را در خود جای می‌دهند.

آزادسازی امروز بشکه‌ های نفتی ذخایر را با ارزش کمتری برای بحران بعدی، چه طوفان، یک درگیری در خاورمیانه یا یک شوک عرضه دیگر، باقی می‌گذارد. . گلدمن ساکس نیز اظهار می کند این آزادسازی هماهنگ تنها یک اصلاح کوتاه مدت برای کسری ساختاری ارائه می کند. این بانک می گوید اگر این آزادسازی تایید شود و بتواند قیمت نفت را در شرایط کم فعالیت تجاری تا پایان سال پایین نگه دارد، خطرات صعودی آشکاری برای سال 2022 ایجاد می کند.


منبع: CNN

۲ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۵۶
تعداد بازدید : ۴۶۱
کد خبر : ۵۹,۴۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید