به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تاثیر قیمت سنگ آهن بر شاخص بالتیک

تاثیر قیمت سنگ آهن بر شاخص بالتیک

پایگاه خبری فولاد ایران - بهترین شاخص تجارت کومودیتی های چین شاخص BDI ( شاخص بالتیک) نشان می دهد که قیمت سنگ آهن در ماه های آینده به طور مداوم روند نزولی خواهد داشت. شاخص BDI  یک شاخص محاسبه ترکیبی هزینه حمل دریایی کالاهای فله خشک، مانند زغال سنگ، سنگ آهن و غلات است و به عنوان شاخصی برای بررسی فعالیت های اقتصادی در سطح جهان در نظر گرفته می شود.

این شاخص از ابتدای سال جاری میلادی سه برابر شد ولی از اوایل اکتبر تاکنون بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده که بیشتر به دلیل سقوط قیمت سنگ آهن بود. برخی معتقدند افت شاخص کل بالتیک نشانه کاهش محدودیت های حمل و نقل دریایی است ولی برخی دیگر علت را بیشتر کاهش تولید فولاد چین و افت قیمت سنگ آهن می دانند. کاهش  شاخص BDI در سایر شاخص های هزینه حمل و نقل دریایی منعکس نشده است. سنگ آهن معمولاً حدود 20 تا 30 درصد از تجارت فله خشک را تشکیل می دهد و چین حدود دو سوم سنگ آهن مبادلات دریایی جهان را مصرف می کند.

به گزارش فولاد ایران،  تولید ماهانه فولاد چین پس از رشد دو رقمی در نیمه اول سال، از ژوئیه به دلیل کنترل شدید تولید و محدود شدن عرضه برق نزولی بوده است. موسسه فیچ اخیرا اظهار داشته روند صعودی سنگ آهن به پایان رسیده و پیش بینی قیمت از 170 دلار در هر تن در سال 2021 و 130 دلار در هر تن در سال 2022 به ترتیب به 155 دلار در هر تن و 110 دلار در هر تن کاهش یافته است.

در حال حاضر، واردات سنگ آهن چین با توجه به رکود تولید فولاد، نسبتاً مطلوب است، اما موجودی  بنادر در حال افزایش است و  واردات هم به تدریج نزولی خواهد شد.

منبع: mining.com

ترجمه: مونا تابان

۸ آذر ۱۴۰۰ ۱۳:۱۷
تعداد بازدید : ۴۰۶
کد خبر : ۵۹,۴۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید