به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تشدید بحران انرژی اروپا در زمستان

پایگاه خبری فولاد ایران - قیمت انرژی در اروپا حتی قبل از شروع زمستان به طور مکرر رکوردها را می شکند و با شروع کاهش دما در شرف بدتر شدن است. یک جهش فوق العاده قیمت در بریتانیا در ماه گذشته، برخی از شرکت های صنعتی را مجبور کرد تولید خود را کاهش دهند و به دنبال کمک های دولتی باشند، این در حالی است که این کشور با ظهور مجدد ویروس کرونا مبارزه می کند. این امر می تواند برای دولت ها به معنای تنش با کشورهای همسایه برای محافظت از منابع و برای خانوارها، به معنای صرفه جویی بیشتر در انرژی یا حتی برنامه ریزی برای خاموشی های ناگهانی باشد. مشکل این است که بعید است به این زودی ها راه حلی از طرف عرضه انجام شود، زیرا صادرکنندگان روسیه فقط آنچه را که باید، انجام می دهند و قطر می گوید همانقدر که می تواند، تولید می کند.

نیکلاس گلدبرگ، مدیر ارشد انرژی در این باره می گوید: "اگر سرما شدید باشد و باد نباشد، با توجه به در دسترس بودن کمتر نیروگاه های هسته ای و محدودیت استفاده از زغال سنگ، اوضاع ممکن است بدتر شود."  


به گزارش فولاد ایران، اینکه روسیه در ماه دسامبر چقدر گاز به اروپا می فرستد یک معمای بزرگتر باقی مانده است. فعالیت طولانی مدت  خط لوله نورد استریم 2 از روسیه به آلمان، بحران انرژی این قاره را کاهش می دهد. این پروژه تمام شده است، اما با موانع نظارتی مواجه شده است و مشخص نیست چه زمانی جریان شروع می شود. قطر، بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع در جهان، می‌گوید که در حال حاضر با ظرفیت کامل گاز تولید می‌کند. این کشور خلیج فارس که به لطف فراوانی سوخت آسان، هزینه تولید پایینی دارد، علاوه بر چهار نفتکش خریداری شده از چین در ماه اکتبر، شش کشتی LNG دیگر از کره جنوبی سفارش داده است. اگر اوضاع واقعاً بد شود، کشورها می توانند فروش گاز طبیعی به مناطق دیگر را محدود کنند.


منبع: Japan Times

۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹
تعداد بازدید : ۴۱۷
کد خبر : ۵۹,۵۰۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید