به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

استخراج دوباره زغال ‌سنگ در چین

استخراج دوباره زغال ‌سنگ در چین

 

پایگاه خبری فولاد ایران - کارخانه های بزرگ چین در حال بهبود هستند، زیرا بحران برق که تولید را متوقف کرده است به دلیل جهش بزرگ در عرضه زغال سنگ شروع به کاهش می کند. بر اساس داده های منتشره، فعالیت های تولیدی از 49.2 در ماه اکتبر به 50.1 در ماه نوامبر افزایش یافت. این اولین آمار بالای 50 بود که نشان دهنده انبساط به جای انقباض در سه ماه است.  پکن روز سه‌شنبه این بهبود را به اقدامات سیاستی اخیر نسبت داد که عرضه انرژی را تقویت کرده و هزینه‌های فزاینده را تثبیت کرده است.


چین ماه ها با بحران برق دست و پنجه نرم می کرد، زیرا آب و هوای شدید، تقاضای فزاینده برای انرژی و محدودیت های شدید در استفاده از زغال سنگ ضربه ای سه گانه به شبکه برق این کشور وارد کرد. به گزارش فولاد ایران، این مشکل در ماه سپتامبر، زمانی که به شرکت ها گفته شد مصرف انرژی خود را محدود کنند تا تقاضا برای برق را کاهش دهند، به اوج خود رسید. عرضه به برخی از خانه‌ها قطع شد و طبق گزارش‌ها حتی افراد در آسانسورها محبوس شدند. بحران انرژی، همراه با افزایش هزینه های مواد خام، منجر به کاهش شدید تولید صنعتی در ماه های سپتامبر و اکتبر شد. برای مبارزه با این مشکل، مقامات تلاش های خود را برای کاهش انتشار کربن کاهش دادند و به معادن زغال سنگ دستور داده اند تا تولید خود را افزایش دهند. نتیجه قابل توجه بود. چین که از بیش از نیمی از ذخایر زغال سنگ جهان استفاده می کند و در حال حاضر بزرگترین تولید کننده کربن است.


اما ممکن است در ماه‌های آینده فشار زیادی بر تولیدات صنعتی وجود داشته باشد که ناشی از آمادگی چین برای بازی‌های المپیک زمستانی آینده، ادامه بحران در املاک، و تأثیر احتمالی نوع جدید ویروس کرونا است. تحلیلگران سیتی گفتند که تولید مواد خام که باعث سطوح بالای آلودگی هوا می شود، ممکن است در شمال چین محدود شود زیرا دولت تلاش می کند آسمان آبی را برای المپیک زمستانی پکن تضمین کند. رکود در بخش املاک چین خطر دیگری را به همراه دارد. داده‌ها نشان می دهد که تقاضای داخلی مسکن هنوز ضعیف است. انتشار اومیکرون نیز از عوامل نگرانی است. در حالی که جزئیات خاصی از این نوع جدید هنوز مشخص نشده است، چندین کشور برای اعمال ممنوعیت سفر تلاش کرده اند. چین مدت‌هاست که رویکرد «کووید صفر» را دنبال می‌کند و آنچه را که در حال حاضر جزو سخت‌ترین محدودیت‌های مرزی در جهان است حفظ می‌کند.


منبع: CNN

۱۰ آذر ۱۴۰۰ ۱۴:۵۴
تعداد بازدید : ۴۵۱
کد خبر : ۵۹,۵۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید