به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

صنعت فولاد چین: امیدی به آینده نزدیک نیست- 23/ 04/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- در یک نظر سنجی به عمل آمده از تولید کنندگان چینی اکثریت آن ها نسبت به قیمت فولاد و تولید در فصل پیش رو امیدی نداشتند. اغلب شرکت کنندگان در نظر سنجی انتظار داشتند تقاضای فولاد چین در فصل سوم نسبت به فصل قبل ثابت بوده یا کاهش یابد. کمتر از 15 درصد آن ها انتظار افزایش تقاضا را داشتند.

همچنین فولاد سازان  چینی به سیاست های دولت و همچنین عوامل فصلی به عنوان عامل های اصلی نبود تقاضا در فصل سوم اشاره نمودند. البته انتظار می رود پروژه های بسته محرک اقتصادی دولت تا یک سال دیگر ادامه داشته باشند.

بسیاری بر این باورند که قیمت فولاد در چین هنوز جا برای افت بیشتر دارد و به کف نرسیده و نیمی از شرکت کننده ها معتقد بودند قیمت ها در فصل سوم نسبت به فصل قبل افت خواهد داشت. کمتر از 20 درصد نیز انتظار افزایش قیمت را داشتند.

تعداد زیادی از کارخانه انتظار داشتند تولیدشان در جولای تا سپتامبر کاهش یابد که نیمی از تولید کننده ها در نتیجه تعمیرات و نبود تقاضا، کاهش  تولید را در برنامه خود داشتند. البته انتظار می رود میزان تولید بیش از حدی باشد که کارخانه ها برنامه ریزی نموده اند.

قابل ذکر است هیچ  فولاد سازی انتظار نداشت که صادرات چین در فصل سوم افزایش یابد و اکثریت موافق پیش بینی کاهش حجم صادرات بودند.

۲۳ تیر ۱۳۸۹ ۰۹:۰۲
تعداد بازدید : ۶۸۶
کد خبر : ۶,۲۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید