به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فیوچرز سنگ آهن در بورس لندن- 23/ 04/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- هفته گذشته بورس فلزات لندن اعلام کرد که قصد دارد برای معاملات طلا، سرویس های خارج از بورس ارائه دهد و همچنین در مورد  مذاکرات این بورس با بورس سنگاپورجهت بررسی فرصت های همکاری در آسیا نیز خبر هایی اعلام شد و این امر شایعه احتمال گسترش فعالیت های بورس فلزات لندن در زمینه فولاد و سنگ آهن را افزایش داد.

به نظر برخی یک قرارداد فیوچرز سنگ آهن در صورتی عملی است که در راستای بازار فیزیکی خارج از بورس شکل گیرد. باید در مکان هایی که تحویل خیلی آسان نیست مکانیزم خاصی عمل کند. البته مسئولین بورس فلزات لندن اظهار داشته اند که هنوز برنامه ای برای برپایی معاملات فیوچرز سنگ آهن ندارند.

ظاهرا بورس کالای شیکاگو قصد دارد فروش خارج از بورس فولاد و مواد اولیه را گسترش دهد. به نظر برخی اگر بورس لندن نیز در این راستا فعالیت هایی نداشته باشد کنار گذاشته می شود چون صنعت فولاد جهان روز به روز به مسئله مدیریت ریسک قیمت توجه بیشتری دارد.

شاید به نظر برخی بورس لندن در مورد سنگ آهن دو پهلو حرف می زند و هنوز به وضوح برنامه خود را اعلام نمی کند. می توان مشخصات ثابتی از سنگ آهن خلوص بالا که همه جا بر پایه فوب باشد را انتخاب نماید. در شرایط امروزه چنین کاری عملی است و برای همه کسانی که زیر دین  قیمت های نقدی هستند پیشرفت خوبی خواهد بود.

۲۳ تیر ۱۳۸۹ ۰۹:۰۲
تعداد بازدید : ۶۹۲
کد خبر : ۶,۲۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید