به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رکود بازار بیلت در خاور دور- 28/ 04/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- واردکنندگان بیلت در ویتنام خواستار واردات این محصول در قیمت 535 دلار هر تن سی اف آر هستند. این در حالی است که قیمت پیشنهادی بیلت صادراتی کارخانه ها در روسیه و اوکراین 540 تا 550 دلار هر تن سی اف آر است. به همین دلیل در حال حاضر بازار بیلت در این منطقه آرام است. آخرین بار معاملات این محصول در قیمت 530 تا 535 دلار هر تن سی اف آر انجام شده است.

به دنبال این امر کارخانه ها در ویتنام به خرید محصولات مورد نیاز خود از بازار داخلی روی آورده اند. اخیرا قیمت بیلت در ویتنام 16 دلار هر تن افزایش یافته و به 555 تا 571 دلار هر تن بدون محاسبه مالیات ارزش افزوده رسیده است. مدت زمان تحویل بیلت در بازار داخلی این کشور نیز در مقایسه با محصولات وارداتی کوتاه تر می باشد. ریسک نوسان نرخ ارز و پایین بودن تناژ محصولات خریداری شده از بازار داخلی نیز از دلایل دیگر افزایش خرید این محصول از بازار داخلی می باشد.

در این میان کارخانه ها در مالزی خواستار صادرات بیلت در قیمت 550 دلار هر تن فوب و فولاد سازان تایلندی خواستار صادرات همین محصول در قیمت 560 دلار هر تن فوب هستند. کرایه حمل کشتی ها نیز در این منطقه 20 دلار هر تن می باشد.

قیمت پیشنهادی بیلت صادراتی کره به اندونزی 540 تا 545 دلارهر تن سی اف آر و قیمت پیشنهادی همین محصول کارخانه ها در روسیه 545 دلار هر تن سی اف آر است. اما تقاضای واردات این محصول در تایلند و اندونزی پایین است. برخی بر این باورند که بازار راکد مقاطع در چین منجر به آرام شدن بازار این منطقه شده است. قیمت مورد نظر خریداران در تایلند برای واردات بیلت 20 تا 25 دلار هر تن کمتر از قیمت پیشنهادی این محصول روس ها می باشد به همین دلیل بازار این محصول در این کشور راکد است.

واردکننده ها در تایوان نیز خواستار واردات بیلت تجاری در قیمت 515 دلار هر تن سی اف آر و بیلت حاوی وانادیوم در قیمت 535 دلار هر تن سی اف آر هستند. این در حالی است که کارخانه ها در این کشور خواستار صادرات محصولات خود در قیمت 530 دلار هر تن فوب هستند.

۲۸ تیر ۱۳۸۹ ۱۰:۳۲
تعداد بازدید : ۶۶۷
کد خبر : ۶,۲۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید