به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت سنگ آهن- 28/ 04/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- گزارش ها نشان می دهد که قیمت سنگ آهن نیز همگام با افت قیمت محصولات فولادی از اواخر ماه آوریل کاهش یافته و در حال حاضر سنگ آهن خلوص 5/63 درصد هند به 125 دلار هر تن رسیده و به قیمت این محصول در ماه ژانویه نزدیک شده است. در این میان برخی پیش بینی می کنند که قیمت سنگ آهن در سال 2011 افزایش یافته و به قیمت این محصول در سال 2008 نزدیک شده و یا حتی بیشتر از قیمت این محصول طی این سال نیز بشود.

همچنین پیش بینی می شود که میزان تقاضای سنگ آهن در چین در سال 2010 در حدود یک میلیارد و 90 میلیون تن باشد که در حدود 750 میلیون تن آن از طریق واردات و 340 میلیون تن نیز از بازار داخلی این کشور تامین شود. طی سال 2008 در حدود 361 میلیون تن سنگ آهن مورد نیاز در چین از بازار داخلی این کشور تامین شد اما پیش بینی می شود که این رقم طی سال 2011 افزایش یافته و به 390 میلیون تن برسد.

هزینه تولید سنگ آهن در چین در حدود 88 تا 103 دلار هر تن می باشد که چهار برابرهزینه تولید این محصول سه شرکت معدنی بزرگ دنیا می باشد به همین دلیل تمایل چینی ها برای واردات سنگ آهن بالاست. اما از آنجایی که تقاضای سنگ آهن نیز در چین بالاست و امکان تامین تمام سنگ آهن مورد نیاز از بازارهای بین المللی در این کشور وجود ندارد، به همین دلیل شرکت های معدنی در چین چاره ای جز افزایش تولید ندارند که این امر منجر به رشد قیمت سنگ آهن خواهد شد.

۲۸ تیر ۱۳۸۹ ۱۰:۳۴
تعداد بازدید : ۶۹۹
کد خبر : ۶,۲۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید