به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مازاد ظرفیت فولاد و کاهش قیمت ورق - 29/ 04/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت اکثر محصولات فولادی به دلیل مازاد عرضه در بازار نزولی است. برخی از کارخانه ها نیز اظهار داشته اند که قیمت فروش محصولاتشان به هزینه تولید نزدیک شده است. البته در این میان سوددهی کارخانه ها در برزیل و سی آی اس بالاست.

کارخانه سورستال در شمال آمریکا نیز اظهار داشته است که ظرفیت تولید خود را از اواخر ماه جاری به مدت چند ماه 3 میلیون شورت تن در سال کاهش خواهد داد. در این میان کارخانه آرسلورمتال نیز در نظر دارد تا ظرفیت سه کوره قوس الکتریکی خود را از اواخر سال جاری به طور موقتی کاهش دهد. کارخانه یو اس استیل صربستان و ریوا نیز به دنبال کاهش ظرفیت تولید خود هستند.

تا زمانی که میزان تقاضا افزایش نیابد، کاهش ظرفیت تولید به بهبود بازار کمک نخواهد کرد. در حال حاضر قیمت ورق به دلایل فصلی کاهش یافته است. قیمت ورق گرم صادراتی سی آی اس نیز کاهش یافته و به 540 تا 570 دلار هر تن فوب دریای سیاه و 600 دلار هر تن سی اف آر خاور دور رسیده است. گزارش ها نشان می دهد که قیمت پیشنهادی ورق گرم در شمال اروپا نیز پایین آمده و به 730 دلار هر تن رسیده است اما هنوز تقاضای خرید با این قیمت در بازار افزایش نیافته است. در این میان قیمت ورق در آمریکا نیز کاهش یافته و به 639 تا 683 دلار هر شورت تن رسیده است. پیش بینی می شود که قیمت ورق گرم در چین نیز در آینده نزدیک نزولی باشد.

نشانه هایی از افزایش تقاضای بیلت در خاوردور در بازار به چشم می خورد که نشانگر کاهش سطح موجودی انبارها است. همچنین پیش بینی می شود که میزان تقاضای بیلت در ترکیه و خاور میانه پس از ماه رمضان افزایش یابد. در این میان قیمت بیلت صادراتی سی آی اس نیز افزایش یافته و به 490 دلار هر تن فوب دریای سیاه رسیده است. آخرین معاملات بیلت در این منطقه در قیمت 478 دلار هر تن فوب انجام شده است.
۲۹ تیر ۱۳۸۹ ۰۹:۱۶
تعداد بازدید : ۶۵۵
کد خبر : ۶,۳۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید