به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش نرخ رشد مصرف فولاد در چین

اکثر تحلیلگران معتقدند که دلیلی برای خوشبینی و امیدواری کورکورانه به بازار فولاد در سال 2009 وجود ندارد. حتی خوشبین ترین تحلیلگران هم نرخ رشد تولید فولاد را یک درصد و رشد مصرف آن را 5 درصد برآورد کرده اند. این خوش بینانه ترین پیش بینی برای سال جدید است.

اگرچه قیمت های فولاد در بازار داخلی چین، با شروع سال جدید کمی ثبات گرفته است و تعدادی از تولید کنندگان، تولید خود را از سر گرفته اند ولی بسیاری از فعالان بازار معتقدند که به رغم این نوسانات و کاهش و افزایش های کوتاه مدت قیمت ها، بازار فولاد همچنان روندی نزولی دارد. هم دولت و هم تحلیلگران صنعت معتقدند که مشکلات فعلی از قبیل ضعف تقاضا و انباشتگی موجودی انبارها، تا پایان فصل اول و یا نیمه اول سال جاری اندکی بهبود می یابد.

به گزارش وزارت صنعت و فن آوری اطلاعات چین، در حال حاضر بخش فولاد با چهار مشکل عمده رو به رو است:

1- به واسطه کاهش های وسیع تولید، نرخ رشد تولید تنزل کرده و متوسط تولید روزانه فولاد در اوایل نوامبر بیش از 31 درصد نسبت به ماه ژوئن کاهش داشته است.

2- قیمت های فولاد سقوط کرده و کاهش قیمت مفتول قطر 5/6 میلی متر و ورق گرم ضخامت 75/2 میلی متر از مرز 40 درصد گذشته است.

3- موجودی انبارها شدیداً افزایش یافته و باعث بحران مالی و وخامت آن شده است. به گزارش تولید کنندگان بزرگ فولاد، مانده اعتبارات دریافت نشده و وام های واریز نشده به ترتیب 6/42 درصد و 1/50 درصد در ماه اکتبر افزایش داشته است.

4- به دلیل قیمت های بالای سنگ آهن، هزینه های تولید فولاد به بیش از قیمت های فعلی فروش فولادهای ساخته شده رسیده است.

یکی از تحلیل گران مای استیل اظهار داشت برای مصرف سنگ آهن های گران خریداری شده و موجودی فولادهای ساخته شده، زمان لازم است. وی افزود این ثبات نسبی بازار موقتی است و تنها احتمال سقوط سریع دوباره قیمت ها را از بین می برد.

به پیش بینی مای استیل، بازار فولاد در سال 2009 با ظرفیت تولید بالا، میزان تولید کم و ضعف تقاضا رو به رو خواهد بود.    

۳۰ دی ۱۳۸۷ ۱۱:۵۴
تعداد بازدید : ۷۴۶
کد خبر : ۶۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید