به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت ورق گرم صادراتی در روسیه-31/ 04/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- همان طور که پیش از این نیز پیش بینی شده بود قیمت درب کارخانه ورق گرم صادراتی سی آی اس کاهش یافته است. به رغم تلاش تجار به منظور متوقف کردن روند نزولی قیمت ها، پایین بودن تقاضا منجر به افت قیمت ورق گرم شده است. در حدود یک هفته گذشته برخی از تولید کننده ها به دنبال افزایش 10 تا 15 دلار هر تن قیمت ها بودند اما درحال حاضر چاره ای جز پایین آوردن قیمت محصولات خود را ندارند. از آنجایی که کارخانه ها در اوکراین هنوز فروش محصولات ماه آگوست خود را آغاز نکرده اند، پیش بینی می شود که قیمت ها در این ماه، مجددا کاهش یابد.

طی هفته گذشته ورق گرم ام ام کا به طور متوسط 10 تا 30 دلار هر تن پایین آمد. گزارش ها نشان می دهد که هفته گذشته کارخانه ها خواستار صادرات ورق گرم به خاور دور برای تحویل در ماه آگوست در قیمت 585 دلار هر تن فوب بودند این در حالی است که قیمت مورد نظر خریداران 575 دلار هر تن فوب والدی وستوک می باشد. در این میان برخی از تجار حتی خواستار خرید این محصول در قیمت 570 دلار هر تن فوب هستند. قیمت پیشنهادی صادرات این محصول به ویتنام 610 تا 615 دلار هر تن سی اند اف می باشد. قیمت پیشنهادی ورق گرم کارخانه ام ام کا برای صادرات از بنادر دریای سیاه نیز به 560 تا 590 دلار هر تن فوب رسیده است که در مقایسه با قیمت 575 تا 590 دلار هر تن فوب طی هفته گذشته، کاهش یافته است.

در این میان قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی به ترکیه و خاور میانه در قیمت 580 تا 590 دلار هر تن ثابت است. چرا که کارخانه ها با پیش بینی افزایش تقاضای خرید قبل از ماه رمضان خواستار بالا نگاه داشتن سوددهی خود هستند. البته گزارش ها نشان می دهد که قیمت ورق گرم صادراتی به ایران طی هفته گذشته افتی 30 دلاری را در هر تن تجربه کرده و به 550 دلار هر تن فوب ( 570 دلار هر تن سی اند اف بندر انزلی) رسیده است.

قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی کارخانه سورستال نیز درمقایسه با قیمت 550 دلار هر تن فوب طی هفته گذشته کاهش یافته و به 530 تا 550 دلار هر تن فوب سنت پترزبورگ رسیده است. قیمت پیشنهادی صادرات این محصول به برزیل نیز 540 دلار هر تن فوب می باشد. کارخانه ها همچنین خواستار صادرات ورق گرم به هند در حدود قیمت 530 تا 540 دلار هر تن فوب (610 تا 620 دلار هر تن سی اند اف ) هستند. این در حالی است که قیمت مورد نظر خریداران 500 دلار هر تن فوب ( 580 دلار هر تن سی اند اف ) هستند.

گزارش ها نشان می دهد که قیمت ورق گرم آرسلورمیتال برای صادرات به ایران 525 دلار هر تن فوب بندر استاراخان می باشد.

۳۱ تیر ۱۳۸۹ ۰۹:۲۳
تعداد بازدید : ۷۳۵
کد خبر : ۶,۳۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید