به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ابهام طرح 586 میلیارد دلاری چین برای فولادسازان این کشور

بسیاری از فولادسازان چین هنوز متقاعد نشده اند که برنامه سرمایه گذاری 586 میلیارد دلاری دولت در پروژه های زیرساخت های اقتصادی در دو سال آینده بتواند این صنعت را از رکود فعلی نجات دهد.

روز جمعه گذشته دولت چین طرح اقتصادی مهمی را اعلام کرد که به منظور کمک به رشد اقتصادی کشور در مواجهه با بحران رو به وخامت اقتصادی در جهان پایه ریزی شده است. این طرح شامل سرمایه گذاری در بخش های مسکن، حمل و نقل، آب، برق و همچنین بازسازی استان زلزله زده سیچوان می شود.

دولت چین همچنین قصد دارد سیستم دریافت مالیات بر ارزش افزوده خود را اصلاح کند و محدودیت های بانک ها را در دادن وام به شرکت های کوچک و متوسط کاهش دهد. یکی از تجار شمال چین اظهار داشت این طرح نهایتاً به بهبود بازار کمک خواهد کرد ولی در حال حاضر نمی تواند در بهبود بازارهای خارجی و گرفتن سفارش جدید موثر باشد.

ووهان استیل اظهار داشت: " این طرح، طرح خوبی است ولی تنها یک سیاست است. ما نمی دانیم آیا دولت واقعاً قادر به انجام چنین سرمایه گذاری کلانی هست یا خیر. علاوه بر این، احداث زیرساخت های اقتصادی، تنها موجب افزایش تقاضا برای کالاهای فولادی با ارزش افزوده پایین می شود."

یکی دیگر از تولید کنندگان نیز اظهار داشت این طرح، طرحی بلند مدت است. بنابراین نیاز فوری به فولاد نخواهد داشت. از طرفی زمستان نزدیک است و هیچ پروژه جدید ساختمان سازی در سال جدید آغاز نخواهد شد.      
۲۳ آبان ۱۳۸۷ ۱۳:۱۹
تعداد بازدید : ۷۷۵
کد خبر : ۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید