به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت میلگرد در سی آی اس- 21/ 05/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت پیشنهادی میلگرد صادراتی سی آی اس رشدی 60 دلاری را در هر تن درمقایسه با ماه گذشته تجربه کرده و به 560 تا 580 دلار هر تن فوب رسیده است. گزارش ها نشان می دهد که هفته گذشته معاملاتی در قیمت 565 دلار هر تن فوب دریای سیاه انجام شده است. این در حالی است که در حال حاضر قیمت پیشنهادی همین محصول در بعضی موارد به 580 دلار هر تن فوب نیز رسیده است.

افزایش قیمت بیلت و قراضه دلایل اصلی رشد قیمت میلگرد در این کشور می باشد. پایین بودن موجودی این محصول نیز مزید برعلت شده است تا قیمت این محصول بالا برود. تقاضای میلگرد به منظور تکمیل موجودی پیش از ماه رمضان افزایش یافته و تقاضای این محصول در بازار داخلی در منطقه سی آی اس نیز بالاست.

در حال حاضر کارخانه ها در روسیه بیشتر محصولات خود را از طریق دریای آزو به فروش می رسانند. قیمت پیشنهادی فوب دریای آزو طی هفته جاری 20 دلار هر تن افزایش یافته و به 590 دلار هر تن رسیده است. کارخانه فولاد بلاروس نیز هفته گذشته 40 هزار تن میلگرد را در قیمت 570 دلار هر تن فوب صادر کرده است.

قیمت پیشنهادی میلگرد کارخانه متینوست اوکراین در حدود 580 تا 590 دلار هر تن فوب دریای سیاه می باشد و این کارخانه فروش محصولات ماه سپتامبر را در بازار داخلی این منطقه به پایان رسانده است به همین دلیل احتمالا قیمت محصولات خود را کاهش نخواهد داد.

با توجه به بالا بودن تقاضا در خاور میانه و شمال آفریقا احتمالا عرضه این محصول در بازار افزایش خواهد یافت به همین دلیل نگرانی هایی در جهت کاهش قیمت این محصول در میان برخی از تجار به وجود آمده است. پیش بینی می شود که عرضه میلگرد کارخانه ها در اروپا اواخر ماه آگوست و اوایل ماه سپتامبر افزایش یابد و این امر منجر به افزایش موجودی در بازار بشود.

۲۱ اَمرداد ۱۳۸۹ ۰۹:۰۷
تعداد بازدید : ۴۹۳
کد خبر : ۶,۵۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید