به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تعطیلی خطوط تولید فرسوده و تاثیر آن بر قیمت فولاد در چین- 21/ 05/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- تحلیل گران چینی بر این باورند که اقدام اخیر دولت این کشور برای تعطیل نمودن 175 کارخانه تولید محصولات فولادی و 143 خط تولید فولاد آلیاژی که در راستای تعطیلی خطوط فرسوده در 18 صنعت این کشور است بر قیمت فولاد چین تاثیر چندانی نخواهد گذاشت.

 کل ظرفیت تولیدی که قرار است از چرخه خارج شود در صنعت آهن و فولاد 32 میلیون و 540 هزار تن می باشد که 48/6 درصد از تولید سال گذشته فولاد خام چین را شامل می گردد.

از تعطیلی خطوط فرسوده، کارخانه های بزرگ فولاد سود بیشتری می برند البته زمان می برد تا تاثیر نهایی این اقدام نمایان شود.

به نظر کارشناسان نمی توان به طور دقیق سرنوشت بازار فولاد در نیمه دوم را پیش بینی نمود. چندین ماه است که قیمت فولاد در نوسان بوده و به جو بازار های جهانی وابستگی شدیدی دارد.

به نظر برخی این اقدام دولت چین نشانگر تمایل شدید به باز سازی ساختار صنعت فولاد این کشور است.  طبق نظر کارشناسان نه تنها کل تولید آهن و فولاد چین کاهش نمی یابد بلکه انتظار می رود 20 تا 30 درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد.

بسته شدن خطوط فرسوده لزوما به معنای کاهش کل ظرفیت تولید این کشور نیست. از آنجایی که چین با رشد اقتصادی بالای خود نیاز زیادی به محصولات فولادی دارد در نتیجه سرمایه گذاری در این بخش رو به افزایش است و به دنبال آن ظرفیت تولید نیز بالا می رود.

۲۱ اَمرداد ۱۳۸۹ ۰۹:۰۷
تعداد بازدید : ۴۵۰
کد خبر : ۶,۵۹۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید