به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت فولاد در امارات و ترکیه

ترکیه که بزرگترین صادرکننده فولاد به امارات به حساب می آید، دیروز قیمت های خود را بیش از 50 درصد افزایش داد که این امر منجر به افزایش قیمت ها در بازار داخلی این کشور نیز شده است.

قیمت های فولاد در امارات که در چند هفته اخیر پیوسته رو به کاهش بوده و به 1800 درهم ( 490 دلار) هر تن در اواخر هفته گذشته رسیده بود، دیروز به حدود 2200 درهم ( 599 دلار) هر تن افزایش یافت. تجار دوبی دیروز از این افزایش قیمت استقبال کرده و اظهار داشتند که این روند افزایشی احتمالاً تا مدتی دوام می یابد و به روند نامعقول کاهش قیمت ها در اکتبر که بیشتر آن ها را با زیان های شدیدی روبرو کرده بود، خاتمه خواهد داد.

ترکیه پیش از این نیز در روز دوشنبه قیمت های خود را 50 دلار هر تن افزایش داد ه بود و این روند را با افزایش وسیع قیمت حدود 200 دلار هر تن در دو روز اخیر ادامه داد.

یک تاجر بزرگ اظهار داشت کارخانجات ترکیه در حال حاضر تولیدات خود را در قیمت 600 دلار هر تن به فروش می رسانند که در مقایسه با 400 دلار در هفته گذشته افزایش زیادی را نشان می دهد. آن ها اظهار می دارند که بعد از افزایش قیمت قراضه، افزایش قیمت میله گرد منطقی است.

قیمت های فولاد در امارات در ماه جولای به 6000 درهم ( 1633 دلار)افزایش یافته بود و پس از آن، به دنبال واردات بیش از حد فولاد در آگوست، روند افزایش قیمت ها به سرازیری افتاد. در اکتبر نیز با کاهش شدید تقاضا، قیمت ها کاهش بیشتری یافت.

طبق برآوردهای صورت گرفته، احتمالاً قیمت های فولاد نوسان بیشتری یافته و نهایتاً در چند ماه آینده در سطح 2500 درهم ( 681 دلار) ثابت خواهد ماند.

اکثر تجار امارات قیمت های خود را افزایش داده اند. تجار بزرگ قیمت های خود را بین 2100 تا 2200 درهم ( 572 تا 599 دلار) هر تن پیشنهاد می دهند. یکی از این تجار اظهار داشت: " اگرچه ترکیه قیمت های خود را افزایش داده است، ولی حداقل یک ماه دیگر زمان می برد تا تاثیر این افزایش در بازار داخلی امارات منعکس شود. عوامل متعددی بر روند قیمت ها در آینده تاثیر خواهد گذاشت که مهم ترین آن ها تقاضا و بعد از آن سطح تولید کارخانجات فولاد است."

تقاضا از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس همچنان به قوت خود باقی است. زیرا اکثر پروژه های درجریان، روند طبیعی خود را طی می کنند. یکی از تجار بزرگ اظهار داشت احتمال شروع پروژه های جدید زیاد نیست ولی فعلاً به تعداد کافی پروژه در حال اجرا وجود دارد.

۲۳ آبان ۱۳۸۷ ۱۳:۲۱
تعداد بازدید : ۸۵۰
کد خبر : ۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید