به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت سنگ آهن وارداتی در چین- 21/ 05/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت نقدی سنگ آهن صادراتی هند به چین طی هفته گذشته به دلیل رشد قیمت محصولات فولادی در این کشور که منجر به افزایش تقاضا شد، بالا رفت.

در حال حاضر سنگ آهن خلوص 63 تا 5/63 درصد در قیمت 152 تا 153 دلار هر تن سی اف آر معامله می شود که نسبت به قیمت 145 تا 148 دلار هر تن طی هفته گذشته افزایش یافته است. گزارش ها نشان می دهد که در حدود 30 تا 50 هزار تن سنگ آهن در این قیمت معامله شده است.

روز ششم ماه آگوست 50 هزار تن سنگ آهن خلوص 63 تا 5/63 درصد در قیمت 153 دلار هر تن سی اف آر از هند به چین صادر شده است.

بالاترین قیمت معاملات سنگ آهن خلوص 63 تا 5/63 درصد 155 دلار هر تن سی اف آر بوده است. البته گزارشاتی که هنوز صحت آن تایید نشده نشان می دهد که معاملاتی نیز در حدود قیمت 150 دلار هر تن سی اف آر انجام شده است.

این در حالی است که برخی از تجار هندی خواستار صادرات سنگ آهن خلوص 61 تا 62 درصد در قیمت 142 دلار هر تن سی اف آر بنادر چین هستند.

پیش بینی می شود که افزایش قیمت نقدی و معاملات فیوچر فولاد دلیل اصلی رشد قیمت سنگ آهن باشد، چرا که تقاضای سنگ آهن کارخانه مجددا بالا رفته و آنها با پیش بینی افزایش قیمت ها در آینده، تقاضای خرید خود به منظور تکمیل موجودی را بالا برده اند.

بسیاری از فعالان بازار بر این باورند که قیمت سنگ آهن وارداتی به سقف خود نزدیک شده است. به همین دلیل اکثر خریداران در چین بسیار محتاطانه وارد بازار خرید می شوند و حجم معاملات محدود شده است البته هنوز زمان دقیق افت مجدد قیمت ها مشخص نیست.

۲۱ اَمرداد ۱۳۸۹ ۰۹:۰۹
تعداد بازدید : ۵۹۳
کد خبر : ۶,۶۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید