به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت معاملات سوآپ سنگ آهن – 23/05/1389

مرکز خدمات فولاد ایران - قیمت معاملات نقدی سوآپ سنگ آهن طی هفته گذشته به دلیل احتمال افزایش قیمت درب کارخانه محصولات فولادی و رشد قیمت نقدی سنگ آهن، در حدود 5 تا 6 دلار هر تن افزایش یافت. اما گزارش ها نشان می دهد که به رغم افزایش قیمت ها در بازار، قیمت معاملات سوآپ طی روز سه شنبه مجددا کاهش یافته است.

قیمت معاملات سوآپ در بازار، به دلیل کاهش تقاضا پایین آمده است. برخی از دست اندرکاران بر این باورند که قیمت این محصول به سقف خود نزدیک شده است. با توجه به احتمال کاهش تقاضا در چین، پیش از این نیز نگرانی هایی در جهت کاهش مجدد قیمت معاملات سوآپ در بازار وجود داشت.

عده ای اظهار داشته اند که کارخانه ها در چین به منظور بالا بردن قیمت ها در بازار، قیمت درب کارخانه محصولات خود را افزایش داده اند و رشد تقاضا در بازار منجر به بالا رفتن قیمت ها نشده است. این در حالی است که برخی بر این باورند که افزایش قیمت ها در چین پیش از این منجر به افزایش قیمت معاملات سوآپ شده بود.

قیمت معاملات سوآپ در ماه آگوست با رشد 5 دلار و 18 سنتی در هر تن در مقایسه با هفته گذشته به 141 دلار و 40 سنت هر تن رسید. قیمت معاملات سوآپ ماه سپتامبر نیز طی همین مدت 5 دلار و 86 سنت هر تن بالا رفت و در قیمت 137 دلار و 75 سنت هر تن معامله شد. اما سپس قیمت معاملات سوآپ برای ماه های آگوست و سپتامبر در روز دهم آگوست مجددا کاهش یافت و به ترتیب در قیمت های 141 دلار و 33 سنت هر تن و 137 دلار و 25 سنت هر تن معامله شد.

۲۳ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۰:۲۱
تعداد بازدید : ۷۳۳
کد خبر : ۶,۶۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید