به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

در بازار بیلت چه می گذرد – 23/05/1389

مرکز خدمات فولاد ایران - طی دو هفته گدشته روند قیمت ها در بازار بیلت در مرکز توجه بوده است. در حالی که قیمت قراضه در مدت یک ماه و نیم 70 تا 80 دلار افزایش یافت، رشد قیمت بیلت نیز امری اجتناب ناپذیر بوده است. ترکیه که همیشه در مورد روند نزولی قیمت قراضه و بیلت  نقش ناجی را دارد باز هم با افزایش خرید ها در این راستا کمک کننده بود البته خرید خاور دور، ایران و افریقای شمالی نیز بالا رفت.

هنوز بسیاری افزایش معاملات در بازار بیلت را به تجار نسبت می دهند نه تقاضای واقعی.  در خاور میانه قیمت ها به 570 تا 580 دلار سی اف آر رسیده و همچنان رو به افزایش است روند پر کردن موجودی انبارها هم سرعت گرفته است. البته این شرایط تنها در چند کشور منطقه از جمله ایران، ترکیه و مصر دیده شده و در امارات تقاضا همچنان پایین است.

در خاور دور تقاضا به خوبی بالا رفته حتی برخی خرید ها در تناژ بالا و به قیمت 565 تا 570 دلار سی اف آر است. گرچه هنوز این قیمت ها از سطح مطلوب 590 تا 600 دلار سی اف آر کمتر است ولی هفته قبل 20 دلار افزایش داشته است.

قیمت بیلت دریای سیاه 30 دلار رشد نموده. پس از آنکه هفته قبل 510 دلار فوب قیمت حاکم  بر بازار بود تولید کنندگان سی آی اس قیمت ها را بالاتر بردند. آخرین سفارش ها به قیمت 535 دلار فوب دریای سیاه ثبت شده و قیمت های پیشنهادی بین 540 تا 550 دلار فوب می باشد.

با توجه به کمبود موجودی قراضه و بیلت در بازار، تجار آینده بازار بیلت را روشن می بینند.

۲۳ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۰:۲۲
تعداد بازدید : ۶۹۳
کد خبر : ۶,۶۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید