به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

احتمال افزایش قیمت ها در سپتامبر - 25/ 05/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- احتمال افزایش تقاضا در ماه سپتامبر یا اکتبر در جهان منجر به بهبود روند بازار شده است.

به رغم کاهش حجم و تعداد معاملات انجام شده، موجودی فولاد خارج از چین پایین است و پیش بینی می شود که میزان تقاضا طی چند ماه آینده در دنیا افزایش یابد. به علاوه در ماه سپتامبر و اوایل اکتبر تاثیر تعطیلات تابستانی، ماه رمضان و فصل باران های موسمی نیز بر بازار کاهش خواهد یافت.

البته دولت چین در نظر دارد تا حجم فعالیت های عمرانی را در این کشور کاهش دهد که این امر به افت قیمت ها در بازار داخلی این کشور کمک خواهد کرد. با توجه به افزایش ارزش یوان چین و حذف معافیت مالیاتی صادرات احتمال افزایش صادرات فولاد در چین ضعیف است.

افزایش تقاضای قراضه در ترکیه و بالا بودن تقاضای سنگ آهن در چین منجر به افزایش قیمت این محصولات در بازار شده است. گزارش ها نشان می دهد که قیمت نقدی سنگ آهن خلوص 62 درصد رشدی 6 درصدی را در مقایسه با هفته گذشته تجربه کرده است.

پیش بینی می شود که فولادسازان قیمت درب کارخانه محصولات خود را برای تحویل در ماه سپتامبر و فصل چهارم سال به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه بالا ببرند. قیمت ورق گرم بسیاری از کارخانه ها در آمریکا هفته گذشته 30 تا 40 دلار هر شورت تن افزایش یافت و به 600 دلار هر شورت تن رسید. به دنبال این امر پیش بینی می شود که کارخانه ها در اروپا نیز بسیار محتاطانه قیمت این محصول را بالا ببرند. بازارورق گرم در خاور دور هم کمی بهتر شده است.

در پی افزایش قیمت قراضه، قیمت بیلت و مقاطع نیز افزایش یافته است. قیمت پیشنهادی میلگرد ترکیه قبل از ماه رمضان 580 دلار هر تن فوب بود اما با رشد قیمت قراضه احتمال افزایش قیمت این محصول و رسیدن آن به 600 دلار هر تن در بازار قوت می گیرد. کارخانه ها در ترکیه خواستار فروش بیلت در قیمت 530 دلار هر تن فوب هستند.

۲۵ اَمرداد ۱۳۸۹ ۰۸:۵۷
تعداد بازدید : ۵۷۰
کد خبر : ۶,۶۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید