به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار سنگ آهن در چه حال است- 26/ 05/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- به احتمال بسیار زیاد فولاد سازان بزرگ چینی قیمت های سپتامبر را به طور متوسط تا 45 دلار در هر تن افزایش خواهند داد. در این بین هبی استیل افزایش قیمت ها را آغاز کرده و کارخانه های دیگر نیز پیروی نمودند.  کارخانه بائو استیل چین قصد دارد علی رغم پایین بودن تقاضا، قیمت های سپتامبر محصولات خود را تا 45 دلار افزایش دهد. کارخانه شاگانگ نیز تلاش می کند قیمت های خود را 30 دلار بالا ببرد. ظاهرا دور جدیدی از افزایش قیمت ها در چین آغاز شده چرا که بسیاری تولید را کاهش داده اند.

 این امر بازار را متشنج نموده و بر بازار سنگ آهن نیز تاثیر گذار گشته است.  ظاهرا قیمت پیشنهادی سنگ آهن خلوص 5/63 یا 63 درصد هند 156 تا 158 دلار بوده و معامله انجام گرفته در قیمت 155 دلار بسته شده است. پیش از آن خبر ها از عدم تمایل چینی ها به سنگ آهن هند و احتمال افت قیمت در هفته جاری خبر داده بودند.

در هر حال احتمال افزایش قیمت ها در نتیجه رشد هزینه و بهبود تقاضا در پاییز، بازار سنگ آهن را از احتمال کاهش قیمت نجات داده ولی شاید این آخرین مرتبه است و کاهش قیمت ها در راه.

گرچه درخواست خرید ها بالا رفته  ولی حجم واقعی معاملات همچنان کم است چون تجار با پیش بینی افت قیمت بسیار محتاطانه خرید می کنند. فصل بارش های شدید در هند پایان یافته وامید به افزایش تقاضای چینی ها در پاییز کمرنگ تر شده است.

۲۶ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۰:۵۷
تعداد بازدید : ۷۰۴
کد خبر : ۶,۶۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید