به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

خطر افزایش واردات فولاد به اروپا- 28/ 05/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- شرکت تایسنکروپ آلمان بر این باور است که در بازار های فولاد اروپا، منطقه نفتا و ژاپن ، امسال تقاضا بالاتر از سال 2009 خواهد بود که دلیل اصلی بالا بردن موجودی انبار هاست ولی نسبت به سطح سال های قبل خیلی پایین تر خواهد بود به خصوص که بازار ها در فصل تابستان در رکود هستند.

نباید انتظار بهبود قابل توجه تقاضای واقعی را درسال 2010 داشت به ویژه در اروپا . افزایش تولید در سراسر جهان به معنای افزایش خطر واردات به اروپاست مخصوصا از چین که هفته های اخیر تقاضای داخلی آن کم شده. ولی از طرفی انتظار می رود در کشور های با اقتصاد نوظهور مصرف فولاد بیشتر شود.

انتظار می رود تقاضای فولاد جهان امسال 11 درصد افزایش یابد که معادل یک میلیارد و 400 میلیون تن فولاد خام است. همچنین افزایش قیمت مواد اولیه خود را در قیمت بالاتر محصولات فولادی نمایان خواهد ساخت.

علی رغم افت اخیر انتظار می رود تقاضای محصولات ورق در همه نقاط جهان امسال بهبود یابد و 18 درصد افزایش یابد. بازار غرب اروپا و شمال امریکا 22 درصد و 28 درصد افزایش تقاضا خواهند داشت. در چین میزان رشد 12 درصد  و مابقی کشور های آسیایی 22 درصد افزایش تقاضا خواهند داشت.

۲۸ اَمرداد ۱۳۸۹ ۰۸:۵۳
تعداد بازدید : ۶۰۶
کد خبر : ۶,۶۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید