به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قدرت فولاد سازان چینی در بازار سنگ آهن افزایش می یابد؟- 30/ 05/ 1389

مرکز خدمات فولاد ایران- اتحادیه آهن و فولاد چین اظهار داشته که با جابجایی تدریجی وضعیت عرضه و تقاضای سنگ آهن، فولاد سازان چینی قدرت تاثیر گذار تری نسبت به قبل خواهند داشت. از اوایل جولای قیمت سنگ آهن روندی صعودی داشته که علت بهبود بازار فولاد است. سه غول معدنی دنیا نیز از این فرصت برای محکم کردن جایگاه سیستم قیمت گذاری جدید خود استفاده نموده اند.

فاصله جزیی قیمت قراردادی و نقدی سنگ آهن تاثیر زیادی بر بازار این ماده اولیه نخواهد گذاشت ولی به نظر برخی کارشناسان مشکل اینجاست که سیستم قیمت گذاری فعلی امکان افزایش سفته بازی ها را بالاتر می برد.

به نظر اتحادیه آهن و فولاد چین، عرضه کنندگان سنگ آهن به دنبال سوددهی بالا در کوتاه مدت هستند و در این بین دیگر همکاری متقابلی با فولاد سازان ندارند و نوسان های بازار سنگ آهن را نسبت به گذشته شدیدتر نموده اند.

از طرفی این اتحادیه معتقد است فولاد سازان چینی قادرند سیستم قیمت گذاری غول های معدنی را رد کنند چون به تدریج جایگاه عرضه و تقاضا برعکس خواهد شد.

از آوریل تا ژوئن میزان واردات سنگ آهن در چین کاهش یافت در حالی که تولید سنگ آهن در این کشور فصل اول سال 6/37 درصد رشد داشته است.

۳۰ اَمرداد ۱۳۸۹ ۰۸:۳۸
تعداد بازدید : ۶۰۲
کد خبر : ۶,۷۰۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید