به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اقتصاد بریتانیا در حال کوچک شدن

پایگاه خبری فولاد ایران- بر اساس داده‌های رسمی، اقتصاد بریتانیا در سه ماهه سوم سال جاری کوچک شد و این نگرانی‌ها را برانگیخت که ممکن است به سمت یک رکود نسبتا عمیق پیش برود.
اداره آمار ملی این کشور روز جمعه اعلام کرد تولید ناخالص داخلی آن در سه ماه منتهی به پایان سپتامبر 0.1 درصد کاهش یافته است. داده های تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه قبل نیز، در مقایسه با تخمین قبلی مبنی بر رشد 0.2 درصدی اقتصاد در دوره آوریل تا ژوئن، کاهش یافت.
برخی تحلیلگران بر این باورند که اقتصاد بریتانیا با تورمی که در مقایسه بین‌المللی همچنان بالاست و با افزایش هزینه‌های استقراض تحت فشار قرار گرفته است و می‌تواند با رکود اقتصادی رو به رو شود.
رکود معمولاً به عنوان دو فصل متوالی انقباض اقتصادی تعریف می شود.
به گزارش فولاد ایران، تورم قیمت مصرف کننده بریتانیا در ماه نوامبر به 3.9 درصد کاهش یافت، اما همچنان بسیار جلوتر از هدف 2 درصدی بانک انگلستان است. سوفی لوند یتس، تحلیلگر ارشد سهام در هارگریوز لنزداون، گفت که نرخ های بهره بالا همچنان بر امور مالی خانوار تاثیر می گذارد.
حتی اگر بریتانیا از رکود طفره رود، چشم انداز رشد آن ضعیف است. دفتر مسئولیت بودجه (OBR) انتظار دارد اقتصاد تنها 0.7 درصد نسبت به سال آینده رشد کند، که کاهش قابل توجهی نسبت به پیش‌بینی ناظر مالی در ماه مارس برای رشد 1.8 درصدی و تقریباً بهبود عملکرد سال 2023 است.
طبق گزارش UK Finance، انجمن بانک ها و شرکت های خدمات مالی، حدود 1.6 میلیون وام مسکن با نرخ ثابت در سال 2024 به پایان می رسد.


منبع: CNN

۲ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۵۴
تعداد بازدید : ۱۷۸
کد خبر : ۶۸,۱۴۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید