به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نگرش داووس به اقتصاد جهانی برای سال 2024

پایگاه خبری فولاد ایران- بر اساس پانل نهایی داووس در سال 2024، جهان در حال یافتن تعادلی ناآرام با پس‌زمینه اقتصادی خوش‌خیم‌تر است که تحت الشعاع انبوهی از خطرات ژئوپلیتیکی قرار دارد.
کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و همکارانش با نزدیک شدن به پایان مجمع جهانی اقتصاد موافقت کردند که چشم انداز کاهش تورم و افزایش تجارت جهانی، علیرغم پس‌زمینه جنگ و پوپولیسم، مشوق سرمایه‌گذاران است.
به گزارش فولاد ایران، هیئت شش نفره پس از یک هفته که در آن شرکت کنندگان تمایل داشتند چهره شجاعانه ای را نسبت به چشم انداز جهانی نشان دهند، این احتمال را که با وجود انقباض بی سابقه پولی برای تحت کنترل درآوردن تورم احتمالاً از رکود عمیق اجتناب شود، تاکید کردند.
چنین خوش‌بینی در مواقعی توسط شبح ژئوپلیتیک تضعیف شده است، با جنگ‌های اوکراین و خاورمیانه و همچنین تنش‌های دریای سرخ. پیروزی دونالد ترامپ در آیووا در روز دوشنبه، که او را در مسیر نامزدی جمهوری خواهان قرار داد، با هشدار بسیاری از شرکت کنندگان نیز مواجه شد.
نگوزی اوکونجو-ایویلا، مدیر کل سازمان تجارت جهانی، در این باره اظهار تاسف کرد و گفت: «ابهامات زیادی وجود دارد و البته ابهام در مورد همه انتخابات در سراسر جهان و آنچه ممکن است به همراه داشته باشد.» او نظر لاگارد را به اشتراک گذاشت که جهان "شاید به سمت عادی سازی حرکت می کند" در حالی که قطعا "عادی نیست".
در جریان میزگردی که به ریاست فرانسین لاکوا از تلویزیون بلومبرگ برگزار شد، مکرراً به دورنمای ریاست جمهوری دوم ترامپ اشاره شد. لاگارد موضعی صعودی اتخاذ کرد و گفت که "بهترین دفاع حمله است" و برای تقویت اروپا از طریق ایجاد "یک بازار واحد واقعی" تاکید کرد.
او گفت: «ما در اروپا بیش از حد درباره دونالد ترامپ صحبت می‌کنیم، انجام تکالیف بهترین آمادگی برای دور دوم ریاست جمهوری دونالد ترامپ است و این شامل توانایی‌های ما برای دفاع از خود می‌شود.»
برای دیوید روبنشتاین، بنیانگذار و رئیس مشترک شرکت Carlyle Group، واقعیت این است که مهم نیست که چه کسی در انتخابات نوامبر پیروز می شود. او معتقد است ایالات متحده با تمام خطراتی که برای بقیه جهان به دنبال دارد، با یک رکود سیاسی مواجه است.
روبنشتاین گفت: «تقریباً هر چیزی که هر نامزدی می‌گفت احتمالاً در مورد آنچه در آینده اتفاق می‌افتد صادق نخواهد بود، زیرا آنها احتمالاً نمی‌توانند کاری را که می‌گویند، انجام دهند.»
روبنشتاین در مورد چالش های ایالات متحده، گفت: «اگر ما این موضوع را حل نکنیم، اتفاقی برای دلار خواهد افتاد. اگر ایالات متحده نتواند اقدامات مالی خود را جمع آوری کند، در مقطعی، مردم همان کاری را خواهند کرد که سال ها پیش با پوند انگلیس و گیلدر هلند کردند.»


منبع: بلومبرگ

۱ بهمن ۱۴۰۲ ۱۱:۲۴
تعداد بازدید : ۲۴۰
کد خبر : ۶۸,۴۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید