به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

جنگ ولادیمیر پوتین نه تنها با اوکراین، بلکه با مردم خود

پایگاه خبری فولاد ایران- دو سال پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در 24 فوریه 2022، کمک های غرب به اوکراین در حال کاهش است. رئیس جمهور روسیه نیز در جبهه داخلی پیشروی می کند. در 16 فوریه او سرانجام از شر الکسی ناوالنی، یک رهبر شجاع مخالف که در زندانی در قطب شمال که آقای پوتین او را در آنجا قرار داده بود، خلاص شد. گفته شد که دلیل مرگ او "سندرم مرگ ناگهانی" بوده است.
به گزارش 
فولاد ایران، در داخل روسیه، نه تنها به دلیل حملات هواپیماهای بدون سرنشین یا گلوله باران شهر بلگورود روسیه توسط نیروهای اوکراینی، بلکه در حملات مستقیم آقای پوتین، مردم خود روسیه آسیب دیده اند. قتل آقای ناوالنی، مردی که بدون ترس از قدرت عامل انسانی دفاع کرد، در واقع ضربه ای است که بر قلب و ذهن کشور وارد شده است. دیگر برای رئیس‌جمهوری که مانند هر دیکتاتور پارانوئیدی خطر را در همه جا می‌بیند، تبعیت از روی ترس کافی نیست. تعداد پرونده های خیانت در هر سال از زمان شروع جنگ ده برابر شده است. رژیم در حالی که مخالفانش در زندان می پوسند، مرده یا تبعید شده اند، اکنون حتی علیه کسانی که با خود او دوست هستند نیز مخالفت می کند.
جنگ داخلی علیه جوانان در شهرهای بزرگ روسیه به راه افتاده است. کشیشی که به جای پیروزی موعظه صلح می کنند از کلیسا اخراج شده اند. کودکان چهار ساله برای انجام "بازی های میهنی" لباس های نظامی می پوشند. برای مدارس کتاب های درسی تجویز شده است که اعلام می کند روسیه همیشه در حال جنگ با غرب بوده است. هالووین و روز ولنتاین به عنوان تعطیلات بیگانه تنزل داده شده اند، در حالی که سال نو چینی تقریباً به سطح یک تعطیلات دولتی ارتقا یافته است، با فانوس ها و اژدهاها که مرکز مسکو را تزئین می کنند.
مالکیت خصوصی نیز نقض شده است. ده ها شرکت خصوصی بدون پرداخت غرامت ملی شده اند. ابتدا این دارایی های خارجی بود که آقای پوتین به دنبال آن بود. اکنون این تاجران روسی هستند که به آنها گفته شده است که دارایی هایی را که به طور قانونی در دهه 1990 خریداری کرده اند، بازگردانند. در 14 فوریه آقای پوتین قانونی را امضا کرد که اجازه مصادره اموال و دارایی ها را می دهد.
افرادی که به دلیل بی اعتبار کردن ارتش روسیه یا انتشار «جعلی»، درخواست تحریم یا کمک به سازمان های بین المللی که روسیه در آنها شرکت نمی کند، محکوم شده اند.
همه اینها باعث رنجش می شود. اعتراضات عمومی به طرز وحشیانه‌ای سرکوب می‌شوند، اما نارضایتی به اشکال و مکان‌های مختلف بروز می‌کند. با اطلاع از قتل آقای ناوالنی، هزاران نفر به خیابان ها ریختند و یادبود قربانیان قبلی سرکوب سیاسی را با گل پوشاندند.  
شکاف بین میلیتاریسم آقای پوتین و آرزوی مردم برای بازگشت زندگی به حالت عادی در حال افزایش است. آقای پوتین که زیر طاق های قرون وسطایی قلعه کرملین خود نشسته است، جهان را متفاوت می بیند. از نظر او هزینه بالای این جنگ، مقیاس تلاش او را توجیه می کند. همانطور که مصاحبه اخیرش با مجری سابق فاکس نیوز تاکر کارلسون به وضوح نشان داد، او در میان شاهزادگان و تزارهای باستانی روسیه زندگی می کند، تلاش های خود را در قرن ها می سنجد و آن را یک ماموریت تاریخی نه تنها برای بازگرداندن امپراتوری از دست رفته خود، بلکه برای سرنگونی نظم اجتماعی می داند که پس از جنگ جهانی دوم در غرب ظهور کرد و پس از سقوط دیوار برلین به سمت شرق گسترش یافت. او می خواهد همان حس اراده فردی را که آقای ناوالنی تجسم کرده بود، شکست دهد و او متوقف نخواهد شد.


منبع: اکونومیست

۸ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۱۲
تعداد بازدید : ۲۴۲
کد خبر : ۶۸,۹۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید