به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش تدریجی بار بدهی ملی ایالات متحده

پایگاه خبری فولاد ایران- بار بدهی ایالات متحده در ماه های اخیر با سرعت بیشتری در حال افزایش است و تقریباً هر 100 روز یک تریلیون دلار افزایش می یابد.
بر اساس داده های وزارت خزانه داری ایالات متحده، بدهی این کشور پس از گذشت مدت کوتاهی از تاریخ 29 دسامبر تا 4 ژانویه به 34 تریلیون دلار رسید. در 15 سپتامبر 2023 رقم بدهی به 33 تریلیون دلار رسید درحالیکه در 15 ژوئن 2023 این رقم 32 تریلیون دلار بود. پیش از آن، افزایش یک تریلیون دلاری از 31 تریلیون دلار حدود هشت ماه طول کشید.
به گزارش 
فولاد ایران، بدهی ایالات متحده، که مقدار پولی است که دولت فدرال برای پوشش هزینه های عملیاتی وام می گیرد، اکنون از روز چهارشنبه به 34.4 میلیارد دلار رسیده است. مایکل هارتنت، استراتژیست سرمایه گذاری بانک آمریکا معتقد است که الگوی 100 روزه با حرکت از 34 تریلیون دلار به 35 تریلیون دلار دست نخورده باقی خواهد ماند.
در همین حال، سرویس سرمایه گذاران مودیز چشم انداز رتبه بندی خود را در مورد دولت ایالات متحده در ماه نوامبر به دلیل افزایش خطرات قدرت مالی این کشور از ثبات به منفی کاهش داد.
این آژانس گفت: «در راستای نرخ‌های بهره بالاتر، بدون اقدامات مؤثر سیاست مالی برای کاهش هزینه‌های دولت یا افزایش درآمد، مودیز انتظار دارد که کسری مالی ایالات متحده بسیار بزرگ باقی بماند و به طور قابل توجهی قابلیت پرداخت بدهی را تضعیف کند.»


منبع: CNBC

۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۴۹
تعداد بازدید : ۲۳۶
کد خبر : ۶۸,۹۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید