به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تلاش روسیه برای ساخت هواپیماهای جدید در بحبوحه تحریم ها

پایگاه خبری فولاد ایران- در حالی که تحریم‌های غرب در واکنش به جنگ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اوکراین، همچنان صنعت هوانوردی این کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، روسیه در تلاش برای ساخت هواپیماهای جدید است.
به گزارش 
فولاد ایران، توسعه برنامه ای که برای جایگزینی هواپیماهای ساخت غرب مانند بوئینگ و ایرباس با هواپیماهای داخلی راه اندازی شده بود، از سال 2024 به سال های 2025-2026 به تعویق افتاد. صنعت هوانوردی غیر نظامی این کشور از تحریم‌های غرب که پس از حمله پوتین به اوکراین در فوریه 2022 اعمال شد، به شدت آسیب دیده است. هواپیماهای روسیه توسط دولت ایالات متحده تحریم شده‌اند و سازندگان هواپیما تحویل قطعات یدکی و هواپیماهای جدید را به این کشور متوقف کرده‌اند.
داده های گردآوری شده توسط نیوزویک در سال گذشته نشان می دهد که روسیه از سپتامبر 2023 تا 8 دسامبر 2023 در مجموع شاهد 60 حادثه هوایی بوده است که شامل فرود اضطراری، آتش سوزی موتور و نقص در عملکرد و سایر مسائل فنی هواپیماها را مجبور به ترک مسیرهای مورد نظر خود کرده است.
کریل یانکوف، رئیس اتحادیه مسافران روسیه در ماه دسامبر، گفت که افزایش حوادث حمل و نقل هوایی ناشی از کمبود قطعات یدکی و تعمیرات و نگهداری بوده است. یانکوف افزود: ایمنی کلی پرواز به دلیل تحریم های غرب کاهش یافته است.
بیشتر هواپیماهای شرکت های روس از نوع ایرباس و بوئینگ هستند که از معامله با روسیه منع شده اند.


منبع: نیوزویک

۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰
تعداد بازدید : ۲۴۳
کد خبر : ۶۸,۹۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید