به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تغییر مسیر محموله های نفتی روسیه از هند به چین

پایگاه خبری فولاد ایران- محموله‌های نفت خام سوکول روسیه که قبلاً به سمت هند می‌رفتند اما پس از تشدید اجرای تحریم‌های آمریکا در نزدیکی کره جنوبی و سنگاپور بیکار بودند، راه خود را به چین رساندند. طبق گزارشات، چین در هفته‌های اخیر خرید سوکول را افزایش داده است و انتظار می‌رود پالایشگاه‌های مستقل آن چندین محموله از این نوع را در این ماه بپذیرند.
بر اساس داده‌های ردیابی نفتکش‌ها که بلومبرگ در اوایل سال جاری نظارت کرده بود، اجرای سخت‌گیرانه‌تر تحریم‌های G7 و مسائل مربوط به پرداخت، خرید برخی از محموله‌های نفت خام روسیه توسط هند را متوقف کرده است و نفتکش‌هایی که قبلاً به سمت هند حرکت می‌کردند به سمت شرق تغییر مسیر دادند.
به گزارش 
فولاد ایران، در پایان سال گذشته، ایالات متحده مواضع سخت تری در قبال تحریم ها علیه روسیه اتخاذ کرد و چندین کشتی را به دلیل نقض سقف قیمت 60 دلاری G7 ، تحریم کرد. برخی از این نفتکش‌ها با بار نفت سوکول روسیه در مسیر هند بودند و از بنادر خاور دور روسیه حرکت کردند.
روسیه اکنون به دنبال خریداران جایگزین برای نفت خام خود است. در همین حال، بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های دولتی در هند نسبت به تعهد به عرضه قراردادی نفت خام روسیه محتاط ‌تر شده‌اند، و نگران تخطی احتمالی با اجرای سخت‌گیرانه‌تر تحریم‌های آمریکا بر صادرات نفت روسیه هستند.


منبع: Oilprice

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۱۷
تعداد بازدید : ۴۸۰
کد خبر : ۶۹,۰۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید