به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ناتوانی ارزهای آسیایی در رقابت با دلار

پایگاه خبری فولاد ایران- پل اونیل، وزیر خزانه داری ایالات متحده در زمان جورج دبلیو بوش، استدلال می کرد آنچه که ایالات متحده واقعا داشته، یک سیاست اقتصادی قوی بوده است. اگر رشد آن نسبت به سایرین قوی بود، در ارزش دلار منعکس می شد و اگر رشد کاهش یابد، دلار کاهش می یابد. مقامات معاصر خزانه داری به اندازه پیشینیان خود درباره سیاست ارزی خارجی صحبت نمی کنند، اما دلار قوی مطمئناً در عمل وجود دارد و منعکس کننده اقتصاد انعطاف ‌پذیر آمریکا است.
بسیاری از پیش‌بینی‌کنندگان با پیش‌بینی نشانه‌هایی از فدرال رزرو مبنی بر اینکه تورم به اندازه کافی عقب‌نشینی می‌کند و اقتصاد به اندازه کافی سرد می‌شود که کاهش نرخ‌های بهره را تضمین کند، عقب‌ نشینی دلار را پیش‌بینی کرده بودند. اکنون، مقامات فدرال رزرو شک دارند. بازار کار همچنان قوی است، خرده فروشی ها به خوبی پیش می روند و تولید در حال احیا است. رئیس جروم پاول روز سه شنبه اعلام کرد که هزینه های وام باید برای مدت طولانی تری بالا بماند. این یک شکست برای فدرال رزرو است، اما یک موهبت برای دلار است.
به گزارش 
فولاد ایران، این تغییر در آسیا در حال طنین انداختن است. روپیه هند روز سه شنبه به پایین ترین حد خود رسید. اندونزی برای حمایت از روپیه وارد بازار شد و کره جنوبی هشداری نادر در مورد پایین آوردن وون صادر کرد. ژاپن در تلاش است تا از سقوط ین جلوگیری کند. این ارز علیرغم افزایش تاریخی در ماه گذشته توسط بانک مرکزی ژاپن، به پایین ترین حد خود در 34 سال اخیر سقوط کرد.   
چطیب بصری، وزیر دارایی سابق اندونزی، سال گذشته در مصاحبه ای توضیح داد که در زمانی که دلار فوق العاده است، برقراری تعادل درست چقدر دشوار است. تلاش های چین نیز برای افزایش یوان برای به چالش کشیدن دلار به نتیجه نرسیده است. تا آنجاکه به آسیا مربوط می شود، طنین افزایش دلار، صدایی آزاردهنده است.


منبع: Japan Times

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۳۳
تعداد بازدید : ۸۶
کد خبر : ۶۹,۲۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید