به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

شرکای تجاری نگران شوک عرضه کارخانه های چین

پایگاه خبری فولاد ایران- داده های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول چین بر اظهارات رئیس جمهور شی جین پینگ مبنی بر اینکه رونق تولید می تواند به دومین اقتصاد بزرگ جهان برای غلبه بر رکود طولانی مدت در بازار املاک کمک کند، تاکید می کند. اداره ملی آمار روز سه‌شنبه افزایش 6.1 درصدی در تولید صنعتی و افزایش نزدیک به 10 درصدی در سرمایه‌گذاری در بخش تولید را گزارش داد که به تقویت رشد بهتر از انتظار 5.3 درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال جاری کمک کرد.
به گزارش 
فولاد ایران، شی امیدوار است که سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها باعث رشد اقتصاد شود تا زمانی که تقاضای داخلی تثبیت شود. او گفت دولت با تمرکز بر تولید خودروهای الکتریکی، پنل‌های خورشیدی و باتری‌های پیشرفته، برنامه‌های یارانه داخلی را برای شرکت‌ها به منظور ارتقای تجهیزات خود و برای مصرف‌کنندگان برای خرید خودروها و لوازم خانگی جدید اجرا می‌کند.
اما شرکای تجاری چین نگران هستند که تاکید بر تولید بیش از تقاضای داخلی ممکن است "شوک عرضه" دیگری برای بازارهای جهانی ایجاد کند، مشابه آنچه در سال 2015-2016، زمانی که ظرفیت مازاد فولاد پس از کند شدن اقتصاد این کشور سرازیر شد.
به گفته سیتی، نسبت بهره برداری صنعتی چین، معیاری برای تولید واقعی در مقایسه با تولید بالقوه، در سه ماهه اول به حدود 74 درصد کاهش یافت که ضعیف ترین از سه ماهه سوم سال 2016 بدون احتساب دوره شیوع کووید-19 در سال 2020 است. تقاضای داخلی چین ضعیف است، بخش املاک در حال فروپاشی است، تورم CPI شاخص قیمت مصرف کننده و قیمت‌های تولیدکننده در حال کاهش است و همه اینها برای صادرکنندگان خوب است. در ماه مارس نیز خرده فروشی در مقایسه با ژانویه و فوریه کاهش یافت و دلایل نگرانی شرکای تجاری را بیشتر کرد.


منبع: فایننشال تایمز

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۰۴
تعداد بازدید : ۹۳
کد خبر : ۶۹,۲۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید