به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اجماع اعضای بانک مرکزی اروپا برای تصمیم گیری در مورد نرخ بهره

پایگاه خبری فولاد ایران- تعدادی از اقتصاددانان و سیاستگذاران پولی این هفته برای نشست های بهاری صندوق بین المللی پول در نیویورک گرد هم آمدند. در میان این افراد، تصمیم گیرندگان متعددی از بانک مرکزی اروپا نیز حضور داشتند. حاضران در این نشست گردهم آمدند تا آخرین دیدگاه های خود را در مورد چشم انداز نرخ بهره و فشارهای تورمی، پس از کاهش قیمت منطقه یورو به 2.4 درصد در ماه مارس، آشکار کنند.
به گزارش 
فولاد ایران، بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفت نرخ بهره را در ماه آوریل ثابت نگه دارد و نشست بعدی را برای رأی گیری در مورد سیاست های پولی در 6 ژوئن برگزار می کند.
کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در این جلسه، پیامی قاطع ارائه کرد که بیانیه‌های او را در کنفرانس‌های مطبوعاتی اخیر منعکس می‌کرد. او گفت: "بازارها باید به‌زودی انتظار کاهش نرخ بهره را داشته باشند، بدون اینکه غافلگیری‌های بزرگ انجام شود." لاگارد گفت: "ما فقط باید اعتماد بیشتری در این روند کاهش تورم ایجاد کنیم، اما اگر این روند مطابق انتظارات ما حرکت کند و شوک بزرگی در توسعه نداشته باشیم، به سمت لحظه‌ای پیش می‌رویم که باید محدودیت‌های پولی را تعدیل کنیم."
فرانسوا ویلروی دی گالهو، رئیس بانک فرانسه، در این نشست گفت که بانک مرکزی اروپا باید در ماه ژوئن نرخ را کاهش دهد تا نرخ های بالاتر آسیب زیادی به اقتصاد منطقه یورو وارد نکند. اقتصاد منطقه یورو که در سال گذشته به سختی از رکود اجتناب کرد. یواخیم ناگل، رئیس بانک آلمان نیز گفت: «احتمال کاهش در ماه ژوئن در حال افزایش است. وی افزود: «البته هشدارهایی از جمله خطر افزایش قیمت نفت وجود دارد.» او اضافه کرد: «تورم اصلی و تورم خدمات هنوز بالاست.»
روبرت هولزمن، رئیس بانک مرکزی اتریش، یکی از تندروترین اعضای شورای حاکم، تنش های ژئوپلیتیکی را بزرگترین تهدید برای کاهش نرخ بهره در سال جاری عنوان کرد.
ماریو سنتنو، رئیس بانک پرتغال، نیز اظهار کرد، «زمان تغییر این چرخه سیاست پولی» با توجه به کاهش اخیر تورم فرا رسیده است.
اولی رن، رئیس بانک فنلاند نیز مانند سایر سیاست گذاران، گفت که اگر تورم همچنان مطابق با پیش بینی ها باقی بماند، کاهش نرخ ها در ژوئن مناسب است. او تنش ها در خاورمیانه را یک خطر بالقوه معرفی کرد.


منبع: CNBC

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۱۳
تعداد بازدید : ۱۰۳
کد خبر : ۶۹,۲۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید