به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تولید مواد معدنی حیاتی آفریقا رو به افزایش

تولید مواد معدنی حیاتی آفریقا رو به افزایش

 

پایگاه خبری فولاد ایران- به گفته صندوق بین‌المللی پول، کشورهای جنوب صحرای آفریقا می‌توانند تا سال 2050 تقریباً 2 تریلیون دلار فلزات حیاتی مورد نیاز برای انتقال انرژی تولید کنند. طبق برآورد ها درآمد جهانی حاصل از استخراج مس، کبالت، لیتیوم و نیکل می‌تواند تا سال 2050 به 16 تریلیون دلار برسد که بر اساس این گزارش، تولید کشورهای جنوب صحرای آفریقا نیز حدود 12 درصد از کل آن را تشکیل خواهد داد.
به گزارش 
فولاد ایران،انتظار می رود تقاضا برای مواد معدنی مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی و تجهیزات انرژی های تجدیدپذیر افزایش یابد. جمهوری دموکراتیک کنگو در حال حاضر بیش از 75 درصد کبالت جهان را تولید می کند و دومین منبع بزرگ مس جهان است.  کشورهایی از جمله زیمبابوه، غنا و مالی نیز قصد دارند به تولیدکنندگان بزرگ لیتیوم تبدیل شوند. با این حال، این گزارش همچنین هشدار داد که تغییرات سریع تکنولوژیکی، به ویژه در باتری‌های  خودروهای برقی می‌تواند برخی از مواد معدنی را از رده خارج کند.
از طرفی طبق گزارش صندوق بین المللی پول، سهم کشورهای جنوب صحرای آفریقا از درآمد حاصل از فروش سوخت های فسیلی در مدت مشابه تا 625 میلیارد دلار خواهد بود.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان شمال

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۱۸
تعداد بازدید : ۹۱
کد خبر : ۶۹,۲۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید