به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

امریکا خواهان افزایش تعرفه های فولاد و آلومینیوم چین

امریکا خواهان افزایش تعرفه های فولاد و آلومینیوم چین
پایگاه خبری فولاد ایران- جو بایدن، ریاست جمهوری امریکا به دنبال سه برابر کردن تعرفه‌های موجود 7.5 درصدی بر محصولات فولادی و آلومینیوم چین می باشد چرا که به نظر وی فولادسازان چینی محصولات فولادی مازاد خود را با قیمت های ناعادلانه و پایینی به بازارهای جهانی صادر می کنند و یارانه های سنگین دولتی به آنها اجازه می دهد بدون نگرانی فعالیت کنند.

وی همچنین به همکاری با مکزیک برای جلوگیری از دور زدن تعرفه ها توسط تامین کنندگان فولاد و آلومینیوم چینی با فروش غیر مستقیم به امریکا از طریق مکزیک اشاره کرد. همچنین چهارشنبه گذشته، دولت بایدن تحقیقاتی را در مورد روش های تجاری چین در بخش‌های کشتی‌سازی، حمل دریایی و لجستیک آغاز کرد که می‌تواند منجر به تعرفه‌های اضافی شود.
به گزارش 
فولاد ایران،در واکنش سریع به این خبرها، وزارت بازرگانی چین در همان روز نارضایتی شدید و مخالفت قاطع خود را با آغاز تحقیقات جدید امریکا ابراز کرد.
قابل ذکر است چین در سال 2023 تقریباً 845 هزار تن فولاد به امریکا صادر کرد که تنها 0.94٪ از کل صادرات فولاد چین در سال گذشته را به خود اختصاص داد، در حالی که صادرات آلومینیوم آن به امریکا در مجموع 690890 تن بود که نشان دهنده 8.1٪ از کل صادرات آن است.


منبع: Bigmint
ترجمه: مونا تابان شمال

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۲۰
تعداد بازدید : ۱۰۳
کد خبر : ۶۹,۲۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید