به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سیل دبی نشان دهنده شکست جهان در آزمایش بزرگ زهکشی تغییرات آب و هوایی

پایگاه خبری فولاد ایران – سیل هفته گذشته دبی نشان داد که چگونه مهندسی شهرسازی در یک آزمون بزرگ تغییرات آب و هوایی شکست خورده است. در دنیایی که با احتمال فزاینده رویدادهای شدید آب و هوایی مشخص شده است، مهم نیست که محیط‌های شهری در حال گسترش در سراسر جهان چقدر بزرگ و مدرن هستند، آنها جای کافی برای هدایت تمام آب بیش از حد را ندارند.
به گزارش 
فولاد ایران، شهر امارات متحده عربی و سایر شهرهای مشابه آن که در مناطقی که قبلاً غیرقابل سکونت بودند ساخته شده اند، ایده های توسعه شهری قرن بیستم را منعکس می کنند که منجر به مسدود شدن سیستم های جذب آب طبیعی می شود. افزایش جمعیت را هم به آن اضافه کنید، زباله های بیشتر و نیاز به محل های دفن زباله، همینطور چالش زهکشی که همچنان شهرهای بزرگ جهانی مانند دبی که با بارندگی های مکرر و انبوه مواجه می شوند را نابود خواهد کرد.
سه شنبه گذشته، در برخی نقاط امارات متحده عربی بیش از 10 اینچ بارندگی شد که تقریباً نیمی از این میزان در دبی، برابر با میانگین بارندگی سالانه امارات است. انتظار می‌رود بارش‌های مکرر در امارات در سال‌های آینده بدتر شود، به‌ویژه، انباشتگی شدید باران روزانه. هفته گذشته ادعاهایی مطرح شد مبنی بر اینکه آزمایش هایی که امارات متحده عربی با باروری ابرها انجام داده است به بارندگی کمک کرده است، اما دولت آن را تایید نکرد و کارشناسان دیگر این ادعاها را رد کرده اند.
آنچه مسلم است این است که دبی بر روی ماسه ساخته شده است، یک محیط طبیعی که به آب اجازه می دهد به راحتی به داخل خاک نفوذ کند. اما توسعه دهندگان با ریختن مقادیر زیادی بتن در بالای زمین طبیعی دبی، خاک را از جذب آب مسدود کرده اند. بارندگی هفته گذشته بیشترین میزان بارندگی ثبت شده از زمان شروع کنترل آمار در کشور در سال 1949 بود.
افزایش سریع جمعیتی که به روندهای شهرنشینی جهانی گره خورده است به زباله ها می افزاید، و در حالی که زباله ها در خیابان های دبی قابل مشاهده نیستند، باید به جایی بروند. محصولات پلاستیکی آب را جذب نمی‌کنند و زمانی که در محل‌های دفن زباله در سراسر جهان قرار می‌گیرند، انبوه زباله‌ها به جلوگیری از سیستم‌های زهکشی طبیعی منجر می شود.
حتی شهرهای قدیمی‌تر با سیستم‌های زهکشی نامناسب نیز با مشکلات مشابهی روبرو هستند، همانطور که مدارس، جاده‌ها، خانه‌های سیل‌زده، خدمات مترو و راه‌آهن پس از رسیدن بارندگی یک روزه بین 5 تا 8 اینچ نیویورک در برخی نقاط متوقف شدند.
سیل‌های مکرر در بیشتر محیط‌های پرجمعیت جهان یادآور پیامی است که در رویدادهایی مانند سیل دبی به جهان ارسال می‌شود: «تغییر آب و هوا نشانی خاصی ندارد».


منبع: CNBC

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۱۲
تعداد بازدید : ۱۴۱
کد خبر : ۶۹,۲۸۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید