به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تاثیر سیاست آمریکا بر سرمایه گذاری امریکایی ها

پایگاه خبری فولاد ایران - سیاست آمریکا سرمایه گذاری را آلوده می کند. شکافی بین دیدگاه دموکرات ها و جمهوری خواهان به جهان باز شده است. بسیاری از آمریکایی ها می خواهند هویت سیاسی خود را به هر وسیله ممکن بیان کنند و برخی روند سرمایه گذاری پول خود را راهی برای تغییر رفتار تجاری می دانند. یک مسابقه مجدد بین دونالد ترامپ و جو بایدن به احتمال زیاد باعث افزایش این روند خواهد شد.
بر اساس مقاله پیش رو توسط النا پیکولینا از دانشگاه بریتیش کلمبیا و نویسندگان همکار، سبد سرمایه گذاران خرده فروشی دموکرات و جمهوری خواه در نیمه راه ریاست جمهوری باراک اوباما، قبل از اینکه به طور مداوم گسترش یابد، شروع به جدایی کرده است. با ترکیب داده‌های مشاوران سرمایه‌گذاری با نتایج انتخابات در سطح شهرستان، محققان نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران در شهرستان‌های متمایل به جمهوری‌خواه از سهام شرکت‌هایی که مدیر اجرایی آن به دموکرات‌ها کمک مالی کرده است، اجتناب می‌کنند، در حالی که سرمایه‌گذاران در شهرستان‌های دارای گرایش دموکرات‌ها احتمال سرمایه‌گذاری کمتری دارند.
انگیزه این رفتار چیست؟
به گزارش 
فولاد ایران، یک احتمال این است که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان صرفاً در مورد جهت‌گیری اقتصاد و در نتیجه در مورد اینکه کدام سرمایه‌گذاری بهترین عملکرد را دارد، اختلاف نظر دارند. بر اساس این قرائت، این شکاف به جای اینکه نتیجه تلاش سرمایه گذاران برای دستیابی به نتایج سیاسی باشد، محصول دیدگاه های سیاسی جهان است. در واقع، مقاله ای از مارتن میویس از دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس و همکارانش نشان می دهد که ریسک پذیری سرمایه گذاران آمریکایی با توجه به حضور در کاخ سفید تغییر می کند. پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016، برخی از سرمایه گذاران متمایل به دموکرات سهام فروختند و اوراق قرضه خریدند که نشانه ای از نگرانی آنها در مورد آینده بود ولی جمهوری خواهان برعکس عمل کردند.
نویسندگان استدلال می کنند که این بازتاب تفاسیر متفاوتی از داده های اقتصادی است. به هر حال، وقتی پای اعتماد مصرف‌کننده به میان می‌آید، منعکس‌کننده شکاف بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان است. وقتی رئیس جمهور از حزب خودشان است و تورم و بیکاری را کنترل می کند، هر دو نسبت به اقتصاد اطمینان بیشتری دارند.
یک نظرسنجی در مورد احساسات مصرف کننده توسط دانشگاه میشیگان نشان می دهد که واگرایی قابل توجهی در امتداد خطوط سیاسی - بزرگتر از آن در امتداد سن یا درآمد است. در دوران ریاست جمهوری آقای بایدن، جمهوری خواهان به طور متوسط انتظار تورم 2.4 درصدی را در سال پیش رو نسبت به دموکرات ها داشتند. با این حال، جهان بینی های مختلف این روند را به طور کامل توضیح نمی دهند.
با تمام اینها، سرمایه گذاری حزبی هم مشکل و هم فرصت برای سرمایه گذاران است. بازارها بر اساس اختلاف نظرها رشد می کنند. هر فروشنده ای به یک خریدار نیاز دارد و هر خریداری به یک فروشنده. صندوق‌هایی که به سرمایه‌گذاران فرصتی برای بیان این نظرات می‌دهند، لزوما چیز بدی نیستند. اما سرمایه داری آمریکایی به هر قیمتی بر پایه سودجویی بنا شده است. در دهه‌های اخیر، سرمایه‌گذاران به سمت صندوق‌های شاخص هجوم آورده‌اند که بازار را دنبال می‌کنند و تنوع و کارمزد پایین ارائه می‌دهند. تا جایی که سرمایه‌گذاران طرفدار به جای شرط‌ بندی بر روی باورها در مورد اقتصاد، تلاش می‌کنند اقتصاد را تغییر دهند تا با ارزش‌های خود هماهنگ شوند، باید  هزینه آن را بپردازند.


منبع: اکونومیست

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۱۰
تعداد بازدید : ۱۰۵
کد خبر : ۶۹,۲۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید