به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قیمت ورق سرد در چین- 22/06/1389

مرکز خدمات فولاد ایران - پس از افزایش سه روزه قیمت ورق گرم در چین از روز ششم ماه سپتامبر، در حال حاضر قیمت این محصول در بازار داخلی این کشور به دلیل پایین بودن تقاضای مصرف کننده های نهایی کاهش یافته است. با توجه به روند نزولی قیمت ها، پیش بینی روند آینده قیمت ها در چین دشوار شده است.

قیمت پیشنهادی ورق گرم ضخامت 5/5 میلیمتر در شانگهای 628 دلار هر تن همراه با 17درصد مالیات ارزش افزوده می باشد که 15 دلار هر تن در مقایسه با روز هشتم سپتامبر کاهش یافته است. این در حالی است که قیمت پیشنهادی همین محصول در گوانگ دونگ لکونگ نیز طی این مدت 7 دلار هر تن پایین آمده و به 647 دلار هر تن رسیده است.

قیمت ورق گرم در چین از روز 6 تا 9 سپتامبر 29 دلار هر تن افزایش یافت. در این میان برخی از فعالان بازار پیش بینی می کنند که عرضه این محصول در شهر های هبی، شانکسی، ژیگانگ، جیانگسو و گواکسی تا پایان سال جاری به دلیل کاهش ظرفیت تولید کارخانه ها پایین باشد.

به رغم افزایش قیمت ورق گرم، تقاضای خرید این محصول بالا نرفت و این امر منجر به افت مجدد قیمت ها در این کشور شد.

کاهش ظرفیت تولید کارخانه ها در چین به منظور کنترل مصرف انرژی بدون شک منجر به کاهش موجودی این محصول در این کشور خواهد شد اما از آنجایی که این امر بر بازار محصولات تمام شده فولادی به طور مستقیم یا غیر مستقیم تاثیرگذار است هنوز مشخص نیست که قیمت محصولات فولادی در چین به چه میزان افزایش خواهد یافت.

اگر چه خوشبینی برخی از فعالان بازار نسبت به قیمت محصولات طی چند ماه آینده در بازار افزایش یافته است اما قیمت درب کارخانه محصولات در ماه اکتبر نیز، قیمت ورق را در چین در آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد.

۲۲ شهریور ۱۳۸۹ ۱۰:۰۸
تعداد بازدید : ۶۷۷
کد خبر : ۶,۹۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید