به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت مقاطع در چین و کاهش قدرت رقابت کارخانه ها – 23/06/1389

مرکز خدمات فولاد ایران - با افزایش قیمت مقاطع در چین، تفاوت قیمت این محصول در بازار داخلی این کشور و دیگر کشورهای دنیا افزایش یافته است. به دنبال این امر بسیاری از صادر کنندگان این محصول در چین عرضه خود را کاهش داده اند چراکه احتمال پذیرش این قیمت ها در بازار ضعیف است.

گزارش ها نشان می دهد که قیمت میلگرد طی هفته گذشته در چین به دلیل اقدامات اخیر دولت این کشور به منظور کنترل مصرف انرژی 44 دلار هر تن افزایش یافته است. در این میان قیمت مفتول یکی از کارخانه ها در این کشور به 650 دلار هر تن فوب رسیده است. قیمت پیشنهادی این محصول اواخر ماه آگوست در حدود 600 تا 620 دلار هر تن فوب بود.

یکی از کارخانه ها در جنوب چین اظهار داشته که اواخر ماه آگوست میلگرد را برای تحویل در ماه سپتامبر در قیمت 590 دلار هر تن فوب و مفتول را در قیمت 600 دلار هر تن فوب خریداری کرده است. در صورتیکه میزان تقاضای صادرات افزایش یابد، احتمال افزایش قیمت پیشنهادی میلگرد و مفتول صادراتی و رسیدن آن به 640 تا 650 دلار هر تن فوب به منظور هماهمنگی با بازار داخلی وجود دارد.

قیمت پیشنهادی 630 دلار هر تن فوب برای صادرات مفتول طی چند روز گذشته مورد قبول خریداران قرار نگرفته است. از آنجایی که قیمت مورد نظر خریداران 30 تا 40 دلار هر تن پایین تر می باشد، احتمال پذیرش این قیمت ها در بازار ضعیف است.

۲۳ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۳۲
تعداد بازدید : ۵۲۰
کد خبر : ۶,۹۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید