به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش صادرات فولاد چین در ماه آگوست – 24/06/1389

مرکز خدمات فولاد ایران - حجم صادرات فولاد در چین در ماه اگوست در حدود 2 میلیون و 800 هزار تن بود که 38 درصد در مقایسه با میزان صادرات 4 میلیون و 550 هزار تنی در ماه جولای کاهش یافته است. حجم صادرات فولاد در ماه فوریه نیز در چین کاهش یافته بود و به 2 میلیون و 490 هزار تن رسیده بود. البته میزان صادرات فولاد در این کشور در ماه آگوست 35 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته می باشد.

با توجه به کاهش حجم سفارشات از ماه ژوئن، احتمال افت میزان صادرات در چین در ماه آگوست وجود داشت.

در حال حاضر میزان تقاضای صادرات محصولات فولادی در چین پایین است و قیمت پیشنهادی فولاد چین به دلیل رشد قیمت فولاد در بازار داخلی این کشور بالا رفته است. با توجه به بالا بودن قیمت پیشنهادی صادرات فولاد در چین، احتمالا حجم فولاد صادراتی این کشور در ماه سپتامبر و اکتبر افت بیشتری را تجربه خواهد کرد.

در پی اقدامات اخیر دولت چین به منظور کنترل مصرف انرژی، روند قیمت ورق گرم و ورق تخت در چین مشخص نیست. در حالیکه برخی از تجار با اشاره به مشخص نبودن روند آینده قیمت ها، عرضه خود را محدود کرده اند، عده ای قیمت پیشنهادی ورق تخت حاوی برنز را بالا برده و به 690 دلار هر تن فوب و ورق گرم را به 650 دلار هر تن فوب رسانده اند.

اگر چه ظرفیت تولید برخی از کارخانه ها به منظور کاهش مصرف انرژی پایین آمده است اما گزارش ها نشان می دهد که برخی از کارخانه های بزرگ هنوز فروش محصولات خود را به پایان نرسانده و موجودی آنها برای برآوردن نیاز بازار کافی می باشد.

میزان صادرات محصولات فولادی از ماه ژانویه تا آگوست در چین در حدود 30 میلیون و 930 هزار تن بود که رشدی 134 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

۲۴ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۴۵
تعداد بازدید : ۵۷۰
کد خبر : ۶,۹۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید