به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

توقف تولید کارخانه ها و مشخص نبودن روند آینده بازار چین – 24/06/1389

مرکز خدمات فولاد ایران - بازار چین طی هفته گذشته به دلیل توقف تولید برخی از کارخانه ها در این کشور به منظور کنترل مصرف انرژی آشفته بود. در ابتدا قیمت محصولات فولادی در این کشور با پیش بینی پایین بودن موجودی طی فصل چهارم کاهش یافت اما در حال حاضر پیش بینی روند آینده قیمت ها در چین به دلیل مشخص نبودن میزان تقاضای مصرف کننده های نهایی، دشوار شده است.

میزان تولید فولاد خام با نزدیک شدن به اواخر ماه آگوست در چین کاهش یافت و احتمال افت بیشتر ظرفیت تولید نیز در ماه سپتامبر در این کشور وجود دارد. میزان تاثیر کاهش ظرفیت تولید بر تولیدکنندگان کوچک بیشتر از دیگر کارخانه ها بوده است.

قیمت معاملات فیوچرز میلگرد و مفتول در بازار بورس شانگهای با انتشار خبر توقف تولید برخی از کارخانه ها، روز ششم سپتامبر افزایش یافت و به بالاترین حد طی چهار ماه گذشته رسید و تا کنون نیز پایین نیامده است.  قیمت نقدی ورق و مقاطع نیز اوایل هفته گذشته افزایش و سپس کمی کاهش یافت.

افزایش قیمت ها در بازار داخلی چین بازار صادرات این محصول را تحت تاثیر قرار داده است و قدرت رقابت محصولات چینی کاهش یافته است. گزارش ها نشان می دهد که حجم صادرات فولاد در چین در ماه آگوست کمتر از ماه جولای می باشد و احتمال افت بیشتر حجم صادرات نیز در این کشور وجود دارد. قیمت میلگرد در تایوان نیز به دلیل رشد قیمت این محصول در چین افزایش یافته است.

میزان واردات سنگ آهن در چین به دلیل احتمال کاهش ظرفیت تولید کارخانه ها پایین آمده است و این امر منجر به افت 1/3 درصدی قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد طی هفته گذشته شده است.

۲۴ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۴۷
تعداد بازدید : ۶۰۷
کد خبر : ۶,۹۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید